به گزارش اهرامروز به نقل از ایسنا، بر اساس جدول زمانبندی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، مهلت قانونی هیات‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات امروز به پایان می‌رسد. هیات‌های اجرایی از ۱۵ تا ۲۴ اسفند فرصت داشتند صلاحیت داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را بررسی کنند.

فردا (۲۵ اسفند) نیز مراتب رد صلاحیت‌ها توسط فرماندار مراکز حوزه انتخابیه به داوطلبان ابلاغ می‌شود. از روز ۲۶ تا ۲۹ اسفند داوطلبان ردصلاحیت شده فرصت دارند تا به هیان نظارت استان شکایت کنند. اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز در روز ۱۹ اردیبهشت اعلام خواهد شد.

 ۲۸۲ داوطلب برای انتخابات نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند. در حوزه انتخابیه اصفهان ۱۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه اهر و هریس  ۴۱ نفر، در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان ۵۱ نفر و در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر  ۵۹ نفر نام نویسی کردند.

همچنین دستور شروع روند انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا توسط وزیر کشور اعلام می‌شود. هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها نیز از ۲۵ تا ۲۹ اسفند تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان از ۳۰ اسفند آغاز و تا ۶ فروردین ۹۶ ادامه می‌یابد.