به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در نشست با «خداویردی عباس‌زاده» رئیس دانشگاه پردیس علامه امینی تبریز، بر لزوم توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان اهر در راستای تحقق اهداف و وظایف محوله تأکید کرد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان نقشی محوری در تعلیم و تربیت و آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و باید در جهت تربیت معلمانی متدین، متخصص، کارآمد و پژوهش محور، در راستای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی گام بردارد.

محرم‌زاده افزود: امروز تربیت معلم متخصص و کارآمد یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است و بی‌توجهی به این امر مهم، لطمات جبران‌ناپذیری به بار دارد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی، توسعه و تقویت این دانشگاه را نیازمند حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارد چراکه یکی از مؤلفه‌های اصلی تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش، همین دانشگاه فرهنگیان است.

وی با تأکید بر مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امروز دانشجویانی که از مراکز دانشگاهی فارغ‌التحصیل می شوند مهارت‌های لازم را ندارد و نبود مهارت کافی، حلقه گم شده اشتغال جوانان تحصیل کرده است.

محرم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و مطالبات فرهنگیان ضروری است گفت: رویکرد دولت و مجلس ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان است چراکه این عزیزان نقش بسزایی در رشد و بالندگی نظام و انقلاب داشته اند.

در این نشست که با حضور یوسفیان رئیس دانشگاه فرهنگیان اهر، پورفتحی مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، مباحثی پیرامون مسائل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان اهر مورد بحث و تبادل افکار قرار گرفت.

خبر: علی دایلاری