به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام علی‌نقی آل محمد در مراسم بزرگداشت وحید نصیریان هنرمند برجسته کشوری، اظهار کرد: مرحوم نصیریان از خاندان شاخص اهری بودند و با صفات شایسته در شهری همچون اهر سکونت داشتند.

وی افزود: اهری‌هایی که اهری‌های اصیل را بشناسند تعدادشان اندک است و از طرفی اهالی فرهنگ و هنر نه‌تنها در منطقه ارسباران بلکه در کل کشور مظلوم واقع‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام آل محمد ادامه داد: تعریفی که هنر دارند تنها تعداد انگشت‌شمار هنر را تحریف می‌کنند و عده‌ای با اغراض شخصی بر علیه فرهنگ و هنر جبهه‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنر آثار و ساخت انسانی بر سر تأثیرگذاری بر هوش انسان‌ها است، گفت: هنر به‌طور کلی خلق و آفرینش زیبایی انسانی است.

حجت‌الاسلام آل محمد تأکید کرد: هنر باید در جامعه به‌طوری باشد که همه انسان‌ها بتوانند از زیبایی‌های هنر برخوردار باشند.

وی بابیان اینکه هنر در جهت اعتلای انسانی و تکامل بوده و در مقابل خرافات قرارگرفته است، بیان داشت: متأسفانه با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی آن‌چنان‌که باید و شاید از تأثیرگذاری هنر داریم نداشته است.

حجت‌الاسلام آل محمد در ادامه گریزی به انتخابات گذشته نیز زد و گفت: برخی‌ها در انتخابات به‌صورت زیرکانه، عوام‌فریبی کردند درحالی‌که برخی شعار دادند که این‌گونه شعارها اصلاً قابل تحقق نبود.

وی ابراز داشت: انتخابات تمرین دمکراسی است و حیف که جایگاه اهالی فرهنگ و هنر که می‌تواند برای مردم حقایق و عوام‌فریبی را نشان دهد به‌خوبی تبیین نشده است.

آل محمد تصریح کرد: برخی از عوام‌فریبی‌هایی که در انتخابات مشاهده کرده‌ایم که متأسفانه باید گفت این عوام‌فریبی‌ها به هیچ‌چیز جز اهر و مردمانش ضربه وارد نکرده است.

حجت‌الاسلام آل محمد اضافه کرد: با توجه به اینکه خداوند به انسان عقل داده است ولی گاهاً با وجود عقل و خرد نمی‌توان تفاوت حقیقت و عوام‌فریبی را از هم تشخیص داد.

انتهای پیام/