به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر یکی از مسائل مهم و موردتوجه را اشتغال و سرمایه‌گذاری دانست، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت دوازدهم مبنی بر ضرورت ایجاد اشتغال در کشور وظایف ما را در قبال جوانان بیکار بیشتر از گذشته می‌کند.

وی با اشاره به این‌که تحقق سیاست‌های نظام و دولت در تولید و اشتغال همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم را می‌طلبد، افزود: اگر می‌خواهیم در تولید و اشتغال شاهد رونق باشیم باید از سخن درمانی بیرون آمده و در عمل نشان دهیم که برای تحقق شعار سال تلاش مضاعفی داریم.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به‌تبع مردم به‌ویژه جوانان یکسری مطالباتی دارند اما مدیران به این فکر کرده‌اند که در برابر سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مردم چه وظایفی داریم؟ بلکه همه مکلف هستیم تا زمینه و شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار با خیال راحت بیاید و در شهرستان اهر سرمایه‌گذاری کند.

محمودی بابیان این‌که مجدداً تأکید می‌کنیم هیچ دستگاه دولتی حق شکایت علیه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را ندارد، گفت: هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم دستگاه اجرایی و دولتی برعلیه سرمایه‌گذاری شکایت کند و کار سرمایه‌گذار را به دستگاه قضایی بیفتد و آن‌هم از سرمایه‌گذاری در این شهرستان صرف‌نظر کند بلکه هر کار راه و روشی دارد.

وی در ادامه با ذکر اینکه دولت دوازدهم بر مبنای تحقق منویات مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه‌ای در جهت توسعه اشتغال تخصیص داده است، بیان کرد: از دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و متولی ایجاد اشتغال انتظار داریم به بحث اشتغال و پرداخت تسهیلات با دید مثبتی به مسئله نگاه کند و نگرش منفی که متأسفانه در برخی ادارات وجود دارد باید حذف شود.

فرماندار شهرستان اهر با انتقاد از همکاری ضعیف برخی بانک‌ها و ادارات در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال، گفت: لیست اداراتی و بانک‌هایی که در بحث اشتغال همکاری خوبی نداشته‌اند را جمع‌بندی و به استان ارجاع داده‌ایم.

محمودی با تأکید بر اینکه عمده درخواست متقاضیان تسهیلات این است که تسهیلات به‌صورت انفرادی پرداخت شود، اضافه کرد: سال‌های گذشته این تسهیلات به‌صورت انفرادی داده می‌شد و مثل امسال گروهی نبود و امروز که تسهیلات با طرح پشتیبآن‌همراه شده برای متقاضیان برخی مشکلات را به وجود آورده است.

وی خواستار نظارت بر نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد، گفت: وقتی بر نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال به‌خوبی نظارت نمی‌شود و برخی افراد نه‌تنها اشتغالی ایجاد نمی‌کنند بلکه به بدهکار تبدیل می‌شوند که هم برای دستگاه‌ها، بانک و خود فرد معضل به وجود می‌آورد.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها بروکراسی شدید اداری در پیش روی کارآفرینان و متقاضیان تسهیلات ایجاد می‌کنند که آن‌ها از دریافت این تسهیلات صرف‌نظر می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر بانکی عمداً یا سهواً در پرداخت تسهیلات اشتغال کوتاهی می‌کند نباید به آن بانک تسهیلاتی داده شود البته انتظار داریم این تسهیلات در اختیار بانک‌هایی قرار گیرد که در تکریم ارباب‌رجوع و پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارد قرار بگیرد.