به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن بابایی در جلسه هماهنگی ویژه‌برنامه فرهنگی و ورزشی ” یک هفته با هالا ” با اشاره به اینکه تیرماه بهترین برای برگزاری برنامه‌های یک هفته با سبک هنر رزمی هالا است، اظهار داشت: اواخر فصل تابستان به لحاظ برگزاری جشنواره سراسر تئاتر کوتاه و ورنی و هم‌زمانی با هفته دولت نمی‌توان ویژه‌برنامه یک هفته با هالا را برگزار کرد به همین دلیل تصمیم گرفتیم این برنامه‌ها را در اواخر تیرماه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای هفته هالا در شهرستان اهر ترتیب داده‌ایم و با پیشنهاد مسئولین ذی‌ربط در برنامه‌هایمان را در قالب یک هفته با هالا برگزار می‌کنیم.

مسئول سبک هنر رزمی هالا در شهرستان اهر بابیان اینکه پس از ثبت در تقویم فدراسیون ورزش‌های رزمی مجموعه برنامه‌های ” یک هفته با هالا ” هر ساله در شهرستان اهر برگزار می‌شود، افزود: تجدید میثاق با شهدا دوران دفاع مقدس و شهدای هالاکار، دیدار با امام جمعه، برگزاری نمایشگاه عکس توانمندی‌های هالا، اولین دوره مسابقات دانش‌آموزی چهارجانبه هالا در سه رده سنی، تئاتر شهدای غواص توسط هالاکاران، بازدید میهمانان از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان اهر از جمله برنامه‌های شاخص یک هفته با هالا است.

بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین شهرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های ” یک هفته با هالا ” ما را از نظر مادی و معنوی یاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون طی سال‌های سال که هالا برنامه‌هایی داشته حتی ریالی اعتبار دولتی نداشته‌ایم و تمامی هزینه‌ها را ورزشکاران و ورزش دوستان تأمین کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه تمامی برنامه‌های یک هفته با هالا به محوریت معرفی شهرستان اهر و ظرفیت‌های آن بوده لذا ورود خیرین ورزشی و حمایت آن‌ها در جای ارزشمند و حائز اهمیت است.

مسئول سبک هنر رزمی هالا در شهرستان اهر ابراز داشت: با توجه به اینکه هنر رزمی هالا یک سبک ورزشی و بومی ایران بوده و در حال حاضر در چندین کشور نمایندگی دارد و از طرفی شهرستان اهر به لحاظ اینکه زادگاه بنیان‌گذار سبک رزمی هالا بوده ایجاد مرکز جهانی هالا در این شهرستان ضروری است.