به گزارش اهرامروز، برای یادگیری زبان انگلیسی اهداف بسیاری مد نظر افراد قرار دارد از جمله مهاجرت برای بدست آوردن کار بهتر و درآمد بیشتر، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و دانشگاههای معتبرتر و بدست آوردن تجارب جدید با انسان‌های جدید که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

برای دست یافتن به هر کدام از اهداف مورد نظر باید به یادگیری زبان انگلیسی مبادرت نمود که یادگیری این زبان نیاز به یک معلم و راهنمای خوب دارد اگر شما نیز تمایل دارید تا در شهر تبریز در بالاترین سطح و بهترین کیفیت زبان انگلیسی را بیاموزید با ما همراه شوید تا با ویژگی‌های بهترین استاد زبان در تبریز آشنا شوید و یک انتخاب خوبی را رقم بزنید.

۱- روش تدریس

اگر یک معلم زبان بخواهد بهترین عملکرد خود را ارائه دهد باید با تمامی روش‌های تدریس به صورت تئوری و عملی آشنا بوده و با انتخاب یکی از آنها که ترجیحاً جدیدترین نیز هست تدریس خود را انجام می‌دهد و تا حد توان از روشهای قدیمی و منسوخ شده دوری می‌کند. البته این نکته را فراموش نکنیم که امروز در دنیای آموزش زبان، روش برتر و نسخه نهایی وجود ندارد. جالب است بدانید که امروز هیچ یک از دو نفر زبان آموزش خواست یکسانی از آموزش زبان ندارند. درواقع؛ معلمی بهترین است که برای هر زبان آموز یک روش تدریس خاصی استفاده کند که مناسب اهداف زبان آموزش باشد. برای مثال زبان آموزان اهداف متفاوتی دارند:

  • عده‌ای برای آزمون آیلتس آماده می‌شوند؛
  • عده‌ای برای کنکور منحصراً زبان آماده می‌شوند؛
  • عده‌ای برای زبان عمومیکنکور ۱۴۰۰ آماد می‌شوند،
  • تعداد خیلی زیادی از زبان آموزان کودک هستند

۲-   منابع مناسب

اولین سوالی که بسیاری از زبان آموزان از معلمان و اساتید خود می‌پرسند این است که چه چیزی برای یادگیری بهتر زبان مناسب است یه مدرس خوب زبان در تبریز باید مطالعات بسیار وسیعی داشته باشد تا بتواند از میان آنها بهترین و بروزترین منابع را برای تدریس در کلاس‌های خود بدست آورد. که البته روش تدریس هم در انتخاب منابع بی تأثیر نیست. بنابرین بهترین استاد زبان در تبریز تلاش می‌کند، منابع را با توجه به موارد زیر انتخاب کند:

  • سطح زبان آموز بعد از برگزاری جلسه تعیین سطح
  • اهداف زبان آموز از شرکت در کلاس خصوصی
  • مؤثر بودن منابع
  • روش تدریس انتخاب شده

۳-    تحصیلات مرتبط

تحقیقات انجام شده نشان داده که برای گرفتن نتیجه بهتر است کلاس‌های زبان را با اساتیدی که در این زمینه متخصص هستند و در رشته آموزش زبان انگلیسی «English Language Teaching» تحصیل کرده‌اند طی کرد چون معمولاً معلمانی که در سایر رشته‌ها تحصیل کرده‌اند از دانش عمیقی در این زمینه بهره مند نیستند و در بسیاری از موارد خود آنها نیز به اساتید متخصص این رشته برای رفع اشکالات خود رجوع می‌کنند. درواقع معلمان غیر تخصصی که با هویت پزشک، دانشجو، مهندس و غیره تدریس می‌کنند، عمدتاً در موارد زیر تخصص ندارند:

  • ناآشنایی به فلسه یاددهی و یادگیری
  • ناآشنایی به روانشانسی یاددهی و یادگیری
  • ناآشنایی از اصول تدریس
  • ناآشنایی به روش‌های مؤثر تدریس زبان انگلیسی
  • بی تجربگی در کلاس داری
  • نداشتن طرح درس استاندارد
  • نداشتن تخصص در تستینگ

البته خیلی از معلمان خصوصی زبان انگلیسی در تبریز در دوره‌های TTC شرکت کرده‌اند. که این دوره‌ها زیر نظر تحصیل کرده‌های رشته رشته آموزش زبان انگلیسی «English Language Teaching» انجام شده است. بنابراین آنچه که روشن است، رجوع به متخصص برای یادگیری انگلیسی کار بسیار هوشمندانه است.

۴-   برنامه منظم

هیچ چیزی بهتر از برنامه منظم نمی‌تواند شما را به هدف خود در یادگیری زبان برساند همانطور که می دانید یادگیری زبان انگلیسی یک فرایند تدریجی است و مطالعه بیش از حد سریع و همچنین متوقف کردن آن یک آسیب جدی در این فرایند محسوب می‌شود پس یک معلم خوب زبان در تبریز کسی است که بتواند با طرح درس دقیق و منظم فرایند تدریس را با برنامه ریزی جلو ببرد.

۵-   آشنایی با آزمون‌های مختلف

هدف بیشتر زبان آموزان گرفتن مدارک بین المللی زبان انگلیسی برای اخذ مجوز کار و یا پذیرش در دانشگاههای کشور دیگر به ویژه کشورهای انگلیسی زبان است و هر معلم و استاد زبان نیز باید با آنها آشنا باشد تا بتواند انتظارات زبان آموز خود را برآورده نماید

  • آزمون‌های رایج در ایران
  • آزمون تافل TOEFL
  • آزمون آیلتس IELTS
  • آزمون تولیمو TOLIMO
  • آزمون جی آر ای GRE
  • آزمون ام اس آر تی MSRT
  • آزمون EPT

۶-   نظارت مستمر

یک معلم خوب باید همواره با نظارت بر روند یادگیری زبان آموزان خود اقدام به ارشیابی در مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی نماید تا ضمن تشویق زبان آموز، روند تدریس نیز به خوبی ادامه یابد

۷-   شهریه منصفانه

در زمینه تدریس خصوصی زبان در تبریز و به ویژه آموزش آنلاین زبان انگلیسی قیمتها مختلفی وجود دارد که بعضاً دور از انصاف و ارزش واقعی است این امر در هنگام انتخاب معلم و استاد مورد نظر برای آموختن باید در بهترین شرایط مورد نظر قرار بگیرد. اگر ساده‌تر بگوییم، شما با بهترین استاد زبان در تبریز هم کار کنید، به آن اندازه یاد می‌گیرید که زمان و استعداد شما اجازه دهد. پس لزومی به پرداخت هزینه‌های اضافی نیست.

۸-   شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهارت‌های دیگری که یک استاد و معلم خوب زبان انگلیسی درعصر تکنولوژی باید داشته باشد آشنایی با علم روز کامپیوتر و شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند در امر نظارت بر یادگیری نقش بالقوه‌ای داشته باشد و ضمن تسهیل بسیاری از امور در روند آموزش زبان نیز بسیار مؤثر واقع شود

۹-   بروز بودن

با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک مهارت بین رشته‌ای است و هنگام یادگیری یک زبان آموز با موارد و سؤالات مختلف از علوم گوناگونی روبرو می‌شود داشتن اطلاعات وسیع و جامع در زمینه‌های مختلف برای یک معلم زبان ضروری است

۱۰- توانمند سازی

یک مثل قدیمی چینی می‌گوید که به جای ماهی دادن باید ماهیگیری را به فرد نیازمند بیاموزی، یک معلم زبان نیز باید تمام تلاش خود را در این زمینه یعنی توانمند سازی خود زبان آموز به کار گیرد تا در مراحل بالاتر یک معلم صرفاً اقدام به راهنمایی و رفع اشکال یادگیرنده نماید تا از اتلاف زمان بیشتر هر دو جلوگیری شده و نتیجه بهتری بدست آید

اگر می‌خواهید در شهر تبریز به یادگیری زبان در زمینه‌های مختلف مانند؛ آمادگی برای مهاجرت، کنکور، جهانگردی، یافتن موقعیت‌های شغلی و ادامه تحصیل بپردازید و بهترین نتیجه را در کمترین زمان و منصفانه‌ترین قیمت بدست آورید و به دنبال بهترین استاد زبان در تبریز هستید، می‌توانید به سایت “آکادمی زبان خانی نژاد” مراجعه کنید و با اساتید برتر زبان انگلیسی در تبریز به صورت آنلاین انگلیسی بخوانید.