به گزارش خبرنگار اهرامروز، زین‌العابدین مردانیان در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان هوراند که در روستای تازه کند داود لو برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت جمعاً ۷۶ روستای استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد ۲۰ روستا متعلق به شهرستان هوراند است.

فرماندار هوراند با اشاره به اینکه بیشترین پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت امسال عمدتاً در روستاها متمرکز شده است، افزود: افتتاح پروژه‌های مختلفی همچون گاز و سایر پروژه‌های عمرانی و خدماتی، نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاهاست.

وی ادامه داد: روستائیان قشر تولید کننده در کشور هستند در حالی که اگر روستائیان و عشایر نباشند اقتصاد مقاومتی در واقع تحقق نمی‌یابد و همین ساکنین روستاها چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آوردند.

مردانیان بابیان اینکه تا سال ۹۲ تنها ۱۹ روستای شهرستان هوراند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بود، گفت: در حالی که از آغاز دولت یازدهم دکتر روحانی تاکنون تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه گاز به ۶۳ مورد رسیده است و با احتساب افتتاح پروژه‌های گازرسانی به بیست روستا تعداد جمعیت بهره‌مند از نعمت گاز در شهرستان هوراند به ۹۳ درصد افزایش‌یافته است.

فرماندار هوراند اضافه کرد: در حال حاضر تنها ۷ درصد روستاهای کم‌جمعیت هنوز از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند و طبق قول رئیس اداره گاز شهرستان هوراند که قرار پروژه‌های در حال اجرا در دهه فجر امسال به پایان رسیده و مجموع خانوارهای بهره‌مند از گاز در این شهرستان به ۹۶ درصد خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات تملک دارایی شهرستان هوراند که سال گذشته با شهرستان اهر مشترک بود اعتبارات تملک دارایی این شهرستان از سال گذشته به‌صورت مستقل از اهر توسط سازمان برنامه و بودجه واریز می‌شود، ابراز داشت: یکی از دستاوردهای دیگر شهرستان هوراند برگزاری انتخابات مستقل بود که این بار بدون نیاز به شهرستان‌های اهر و یا کلیبر و مستقیماً با ارتباط وزارت کشور برگزار شد.

مردانیان اضافه کرد: ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، آب و فاضلاب روستایی، آب و فاضلاب شهری، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت توزیع نیروی برق و بهزیستی به‌صورت مستقل در شهرستان هوراند در طول ۱۴ ماه گذشته راه‌اندازی شده‌اند و از بابت این ادارات دیگر نیازی به شهرستان‌های هم‌جوار نداریم.

فرماندار هوراند از افزایش چهار برابری اعتبارات دهیاری‌های این شهرستان خبر داد، گفت: برای ۴۸ دهیاری هوراند با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در طی سه سال اخیر، نزدیک به چهار برابر میزان اعتبارات سال‌های گذشته به دهیاری شهرستان هوراند اعتبار تزریق‌شده است.

انتهای پیام/