به گزارش خبرنگار اهرامروز، اکبر فیروزی‌فرد، معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان اهر در این دیدار با قدردانی از شورای شهر به لحاظ همکاری در آماده‌سازی زمین برای احداث مرکز سلامت چلب‌وردی اظهار کرد: همان‌طور می‌دانیم مقابله با ویروس کرونا که از دو ماه قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بیش از پیش به همراهی و همکاری مردم برای قطع زنجیره انتقال این ویروس نیازمندیم.

وی افزود: بهداشت محیط همواره در جریان مقابله با ویروس کرونا بر اماکن و واحدهای صنفی نظارت می‌کند، مثلاً بعضاً در مغازه‌ها می‌بینیم برخی توصیه‌ها را رعایت می‌کنند و برخی هم رعایت نمی‌کنند و این‌گونه بی‌توجهی‌ها سلامت فرد و دیگران را به خطر می‌اندازد و از طرفی هم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را بی‌تاثیر می‌کند.

فیروزی‌فرد ادامه داد: با بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، افزایش مجدد شمار مبتلایان همان‌طور که اکنون شاهد آن هستیم می‌تواند سلامتی مردم را به خطر بیندازد و شیوع ویروس دوباره اوج گیرد که برای مقابله با آن هم نه منابع مالی داریم و نه نیروی انسانی تا بتواند در برابر این ویروس ایستادگی کند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان اهر با گلایه از برخی رانندگان تاکسی به خاطر بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی گفت: از برخی تاکسی‌رانان به خاطر این‌که مسافر بدون ماسک را سواری می‌کنند گلایه‌مندیم، چون به دلیل مواجه شهروندان با همدیگر در تاکسی‌ها می‌تواند عامل گستری ویروس کرونا باشد.

وی با تاکید بر این‌که اغلب شهروندان اهری در محیط خارج از منزل از ماسک و سایر وسایل حفاظتی در برابر ویروس کرونا استفاده نمی‌کنند، گفت: متاسفانه با عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم اهر و آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان مجدداً  روبه افزایش است و همین موضوع بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

فیروزی‌فرد در ادامه بابیان اینکه محل فعلی دفع پسماند بر زندگی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم اهر تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: شب‌ها بوی نامطبوع زباله‌گاه فعلی اهر از میدان شهید یارپرور تا حوالی فرمانداری، باعث نارضایتی شهروندان می‌شود و لازم است تا برای رفاه حال شهروندان اهری تا ادارات برای جابه‌جایی محل دفن زباله همکاری داشته باشند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان اهر تاکید کرد: با کمال تاسف؛ وضعیت فعلی زباله‌گاه اهر برای بهداشت و درمان و شهروندان غیرقابل تحمل است، در حالی که شب‌ها ساکنین منطقه جاده ورزقان از بوی نامطبوع رنج می‌کشند و نفس‌شان بند می‌آید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سامان‌دهی میدان دواب اهر گفت: تا زمانی که از استان برای ساماندهی میدان دواب تصمیم قاطع نگیرند نمی‌توان در برابر اقدامات غیرقانونی ایستاد، اگر قرار باشد وضعیت را سر و سامان دهیم پس ادارات هر کدام چه مجوز صادر می‌کنند؟ فقط مدیران و تصمیم‌گیران میدان دواب تا به حال نتوانسته‌اند برای فعالیت غیرقانونی از شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست اهر نامه بگیرند.

فیروزی‌فرد یادآور شد: تمامی اسناد و مدارکی که ادارات برای فعالیت میدان دواب اهر داده‌اند خوشبختانه کامل نیست و تا زمانی که پروانه بهره‌برداری اخذ نشده حق ندارند میدان دواب برای خود تعیین کرده و فعالیت کنند، چرا باید اجازه دهیم عده‌ای خلاف قانون حرکت کرده و به ریش دیگران بخندند چراکه معتقدیم نباید با سلامتی مردم معامله‌ای صورت گیرد چون خط قرمز است.