به گزارش خبرنگار اهرامروز، عبدالله فرمانی در نشست خبری مشترک با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی که در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی با تبعیت از مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در سال ۷۸ شکل‌گرفته و هدف از تشکیل این مجمع بیشتر تکریم خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی تاکنون ۱۹ جشنواره را با سرافرازی برگزار کرده‌اند، گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اوایل تیرماه سال آینده در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و به‌تبع جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان جشنواره‌های شهرستانی نیز در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی اضافه کرد: خوشبختانه هرساله شاهد افزایش مشارکت‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی هستیم این در حالی است که خیرین به مدرسه‌سازی به‌عنوان یک امر مقدس نگاه می‌کنند.

فرمانی با ذکر اینکه سال گذشته خیرین برای آمادگی جهت مشارکت در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی بیش از ۷۲ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند، افزود: خیرین بزرگوار در حال حاضر با انعقاد قرارداد با نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تعهدات خود را در شهرستان‌های استان آغاز کرده‌اند.

وی از فعالیت ۲۰۰۰ خیر مدرسه‌ساز فعال در استان آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز فعال استان تاکنون از مدارس یک تا سه کلاسه و گاهاً مدارس ۱۸ کلاسه نیز احداث کرده‌اند و اگر قرار باشد سرآمد خیرین مدرسه‌ساز استان را معرفی کنیم آن خانواده خیر کسی جزء خانواده کریم مردانی آذر نخواهد بود به‌طوری که خانواده مردانی آذر در آذربایجان شرقی ۴۷ مدرسه بناکرده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی بیان کرد: سال گذشته طی ارزیابی‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی انجام داده است استان آذربایجان شرقی در بحث مدرسه‌سازی رتبه‌های اول تا سوم کشوری را کسب کرده است.

فرمانی بابیان اینکه طی ۱۹ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، خیرین آذربایجان شرقی ۵۹۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هزینه کرده‌اند، گفت: در اغلب شهرستان‌ها پروژه‌های خیرساز داریم به‌نوعی تنها در شهرستان مراغه ۱۳ پروژه در حال اجراست که با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/