به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در دیدار قضات دادگستری با کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر که به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت، اظهار داشت: قضات و مأموران منابع طبیعی که اراضی ملی و دولتی را از چنگال زمین‌خواران آزاد می‌کنند در واقع شجاعت به خرج می‌دهند و ایستادگی آن‌ها در برابر معارضان به بیت‌المال تحسین‌برانگیز است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه رأی احکام ۲۰۶ فقره پرونده کیفری و حقوقی تا بهمن‌ماه سال جاری به نفع منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر صادر شده است، افزود: اهمیت منابع طبیعی در مبانی دینی، قانونی و فرمایشات مقام معظم رهبری به این منوال است که از ما از منابع طبیعی حفاظت کنیم.

وی بابیان اینکه آیات متعددی در رابطه با اهمیت منابع طبیعی، آب، خاک و هوا در قرآن کریم وجود دارد، گفت: منابع طبیعی، آب، خاک و هوا نعمت‌های الهی تلقی می‌شود، به‌طور مثال خاک پاک‌کننده و آرامش‌دهنده است و یکی از نعمت‌های بی‌نظیر و محل آرامش بشر به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام نظری اضافه کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها زندگی انسان را بر روی زمین تضمین می‌کند و حفاظت و حراست از این دو نعمت بزرگ پروردگار متعال بر عهده منابع طبیعی است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با تأکید بر اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت عمومی مردم و فرهنگ‌سازی است، تأکید کرد: شعبه ویژه‌ای در دادگستری اهر جهت رسیدگی سریع به پرونده‌های منابع طبیعی اختصاص دارد.

وی با اشاره به این‌که در طول چهار سال اخیر بیش از ۱۳۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان اهر از چنگ زمین‌خواران آزادشده و در اختیار منابع طبیعی قرارگرفته است، بیان داشت: از اول سال جاری تا بهمن‌ماه بیش از ۵۴ هکتار از اراضی ملی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود خلع ید شده و به منابع طبیعی بازگردانده شده است.

حجت‌الاسلام نظری بابیان اینکه برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروزی راه‌اندازی گشت‌های ویژه ضروری است، اظهار کرد: برخی از افراد سودجو در ایام رسمی تعطیلی همچون عید نوروز در صدد تخریب منابع طبیعی هستند و نیاز است که در این ایام در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و تصرف اراضی ملی و دولتی در تعطیلات نوروز گشت‌های ویژه و کشیک شبانه‌روزی ایجاد شود.