به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدباقر هنربر در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اهر، اظهار کرد: متأسفانه دو سالی می‌شود که قانون سوانح پا در هوا مانده و به تصویب نرسیده که قبلاً نام این قانون مدیریت بحران کشور بود که اکنون به قانون مدیریت سوانح کشور تغییر نام داده است که لازم است سریع تصویب و ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارشناسی بیمه همگانی با حضور دستگاه‌های متولی را در آذربایجان شرقی آغاز کرده‌ایم، افزود: با توجه به این‌که در کشور شاهد بروز حوادث و بلایای طبیعی هستیم سعی داریم تا با تشویق مردم، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند.

معاون مدیریت بحران آذربایجان شرقی ادامه داد: همان‌طور که بیمه شخص ثالث طبق قانون اجباری شده است تلاش می‌کنیم تا بیمه همگانی منازل، واحدهای تجاری و صنعتی نیز اجباری شود.

هنربر بابیان اینکه تأمین خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی با توجه به محدودیت منابع مالی برای دولت دشوار است، گفت: متأسفانه به تخصیص اعتبار برای پیشگیری و پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی توجه خاصی صورت نمی‌گیرد در حالی که اگر برای پیشگیری و پیش‌بینی هزینه کنیم در واقع از میلیاردها خسارت احتمالی جلوگیری کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: متأسفانه تفکرات و سیاست‌ها به‌گونه‌ای شده که همه منتظریم تا حوادث خسارتی به بار آورند تا با میلیاردها آن خسارت را جبران کنیم همچنین در ساماندهی و زیباسازی کیچیک چای اهر تأکید داریم به خسارت مالی و جانی سیل آذرشهر توجه کرده و پیشگیری لازم را در این پروژه لحاظ شود.

معاون مدیریت بحران آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی ملزم به تجهیز شهرک‌های صنعتی استان به سیستم ایمنی و آتش‌نشانی هستند، گفت: اخیراً آتش‌سوزی در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی استان صورت گرفت و ما نیز طی جلساتی شهرک‌های صنعتی استان را مکلف کردیم تا شهرک‌ها به ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی مجهز کنند.

هنربر از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات مدیریت بحران طی اواخر بهمن‌ماه تا اویل اسفندماه سال جاری در تبریز خبر داد، بیان کرد: نمایشگاه تجهیزات و ملزومات مدیریت بحران از ۳۰ بهمن تا ۴ اسفندماه در تبریز برگزار می‌شود که از کشورهای خارجی نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم.

وی در پایان ابراز داشت: بنا بر پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس در مجلس هر امکانات آتش‌نشانی که در سازمان مدیریت بحران آذربایجان شرقی داریم پس از مکاتبات اداری در اختیار آتش‌نشانی اهر قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/