به گزارش خبرنگار اهرامروز، با پیشنهاد اصحاب رسانه و طیف‌های مختلف از مردم اهر؛ از احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی به جهت پیگیری و تحقق ثبت اهر به عنوان «شهر ملی ورنی» در حضور هنرمندان، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری تجلیل و قدردانی کردند.

همچنین در این مراسم رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر، رئیس شورای شهر و شهردار اهر، سید جلال عطایی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان طی لوح‌های جداگانه‌ای با حضور در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان تجلیل و قدردانی کردند.

 

در متن لوح قدردانی اصحاب رسانه و شهروندان اهری از مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی آمده است؛

جناب آقای دکتر احمد حمزه زاده

مدیرکل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی

با سلام

و ادای احترام

ورنی نه تنها صنعت دستی و سنتی اصیل و منحصربه فرد، بلکه نمونه ای از مواریث فرهنگی برآمده از دل تاریخ و فرهنگ و مدنیت منطقه قره داغ است.

اهر مرکز تاریخی منطقه قره داغ در بازار تاریخی خود عمری به افتخار ورنی را در ویترین خویش داشته است.

ورنی به ویژه در پیوند با جوامع عشایری شهرستان اهر ریشه دار است و شهر اهر نه تنها برآورنده که خود پردازنده ورنی بوده است چون فرش هایش. هنری که در جان این شهر نشسته و در تار و پود آن بافته شده است.

انتخاب اهر به عنوان شهر ملی ورنی؛ نکوداشت این میراث عظیم است. ارج نهادن بر این گوهر اصیل و ادای احترام به انسان هایی است که با دل و جان این هنر را برساختند و پرداختند.

توجه شایسته به این میراث گرانقدر، معرفی و دفاع از ارزش ها و شایستگی های آن، از کسانی برمی آید که فرزند خلف میهن اند و دل در گرو حفاظت از میراث نیاکان دارند. چراکه؛ «قدر زر زرگر بداند؛ قدر گوهر گوهری»

شهر تاریخی و فرهنگی اهر؛ انتخابش به نام شهر ملی ورنی را مدیون اراده و همت شخصیت های فرهیخته ای چون شماست.

حضرتعالی در کسب این نام و نشان متحمل زحمات بسیار شدید و پیگیری پیوسته کردید تا این رویداد مهم و ماندگار رقم خورد.

حرکت فرهنگی شما چون اصالت ورنی ارزشمند و باشکوه است و میهن قدردان شماست.

انتخاب اهر به عنوان شهر ملی ورنی؛ تحقق مطالبه ای دیرین در کسب جایگاه شایسته برای ورنی است.

بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از حضرتعالی و همکاران تان به خاطر نقش آفرینی ممتاز و تاریخی در تحقق این مطالبه، اعلام می داریم.

خداوند متعال یار و یاورتان باد و همواره سرافراز و موفق باشید.

 

اصحاب رسانه و شهروندان اهری