به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر ضمن خیر مقدم  به حضار و تبریک فرارسیدن ماه رجب و ولادت امام  علی (ع) و همچنین سالروز ولادت امام جواد (ع) با اشاره به حدیثی از آن امام شریف دال بر اینکه « چطور تضییع می‌شود حق کسی که خداوند کفیل اوست»، گفت:  لطف خداوند به بندگان کافی است و هر کس از غیر خداوند متعال منقطع نشود خدای تبارک و تعالی او را به سراغ غیر می‌فرستد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر اظهار کرد: هر کس جاهلانه و بدون تخصص عملی انجام دهد، ضرر آن از خیرش بیشتر خواهد بود و اکثر اختلافات از روی نادانی و ورود جاهلانه به کارها می‌باشد.

آیت‌الله حاجی‌زاده افزود: کارها باید عالمانه باشد و هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند و این امر اشاره به شایسته‌سالاری و اعلمیت دارد چراکه از مرجعی، تقلید می‌کنیم که اعلمیت داشته باشد و در جمهوری اسلامی همه‌چیز باید بر پایه تعهد و تخصص باشد.

امام جمعه اهر بیان داشت که علت نام‌گذاری مجدد امسال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی و در ذیل آن تولید و اشتغال از طریق مقام معظم رهبری مهم بودن مسئله اقتصاد می‌باشد و معضل امروزی جامعه نیز همین امر می‌باشد و جا دارد که مسئولین امر در این قضیه و در عرصه میدانی با موفقیت بیشتری خدمات ارائه نمایند تا اقتصاد مقاومتی، خود را نشان دهد و علاوه بر دولت، مردم نیز برای تحقق شعار سال اقدام نمایند، مسئولین کشور باید در این امر جدی باشند و همه ما با هر چه در توان داریم و به‌صورت جهادی وارد میدان شویم تا شعار سال قابل تحقق باشد و رضایت ولی امر مسلمین در این خصوص جلب گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در ادامه گفت: برای تحقق شعار سال  تمامی دستگاه‌ها سهمی دارند و لذا در این  خصوص برنامه‌ریزی کرده و اتاق فکر تشکیل دهند و برنامه‌های خود را در طول سال برای تحقق شعار امسال در جلسه آتی اعلام نمایند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بیان داشت، همه تعهد نماییم از کالای خارجی استفاده نکنیم چراکه این امر به بهبود تولید و اشتغال منجر خواهد شد.

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره  به‌روز شهرستان اهر که دوم اردیبهشت هر سال خواهد بود، تصریح کرد: روز شهرستان اهر روز پرباری است چراکه سالروز تولد یک عالم مجتهد و برجسته‌ای به نام شیخ حسین آقا نجفی اهری است و این روز به‌عنوان مظهر شهرستان اهر اهمیت خاصی دارد، این روز برای همه است و همه نیز دست‌به‌دست هم دهیم و در اجرای مراسم بزرگداشت این روز کمک نماییم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی، خاطرنشان کرد: هنر مهم است و زندگی انسان با هنر عجین شده است و لذا هنر رها نشود و باید  در خدمت دین و عقلانیت باشد، عده‌ای به هنر به‌عنوان “به ما هو هنر” نگاه می‌کنند ولی ما هنر را در خدمت دین و عقلانیت قرار داده‌ایم و در این صورت است که هنر در چارچوب خواهد بود، فکر شهید آوینی  سالم بود  و هنرش در خدمت دین بود  و ما باید برنامه‌ریزی‌مان در این سبک باشد.

امام جمعه اهر اضافه کرد: هنرمندان باید تکریم شوند و از هنر آنان استفاده شود و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هنر بسیار زیباست و توجه به بیانات آن معظم له در خصوص هنر ضروری می‌باشد.

انتهای پیام/