به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در اهر گفت: باید اکیپی در رابطه با تفکیک بیماران قابل بستری و درمان سرپایی بیماران کرونایی تشکیل و حدالامکان باید از بار مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم اهر کاسته شود.

وی ادامه داد: متأسفانه چند ماهی است ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی به نوعی تعطیل و کمرنگ شده است، لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع ضدعفونی و گندزدایی معابر را مجدداً در دستور کار قرار دهند. ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی شهر اهر به صورت شبانه در طول ۱۴ روز اعمال محدودیت‌های کرونایی باید از سر گرفته شود.

خدابخش افزود: تردد خودروهای بومی و غیربومی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

وی گفت: پلیس‌راه و اکیپ بازرسی در ورودی‌های شهر اهر از سمت تبریز، کلیبر، ورزقان و مقابل پاسگاه نقدوز در جاده مشگین‌شهر جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر می‌شوند و ورود هر خودروی غیربومی با جریمه ۱ میلیون تومانی مواجه خواهد شد. پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهر نیز در سطح شهر و ورودی‌های شهر اهر مستقر می‌شوند.

فرماندار اهر ادامه داد: تردد شبانه خودروهای بومی و غیربومی در سطح شهر اهر توسط نیروهای مستقر در شهر و دوربین‌های مداربسته و نظارتی جریمه خواهند شد.

وی در خصوص تعطیلی اصناف نیز گفت: بازار، پاساژها و کلیه صنوف در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرستان اهر تا ۲ هفته آینده تعطیل خواهند بود و در صورت تخطی از قوانین؛ صنوف متخلف ۲ هفته پلمب می‌شوند.

خدابخش سپس افزود: شهرداری اهر به همراه ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای مربوطه باید بر آرامستان‌ها نظارت کنند و در کفن و دفن‌ها حضور بیش از ۱۰ نفر از اقوام درجه یک متوفیان ممنوعیت دارد. در شهر اهر ۷ آرامستان داریم که کفن و دفن در ۴ آرامستان انجام می‌گیرد، از این‌رو عدم همکاری هیأت‌امنای آرامستان‌ها در جلوگیری از ازدحام؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در شرایط فعلی مدیریت آرامستان‌ها باید بر عهده دستگاه‌های مربوطه باشد.