به گزارش خبرنگار اهرامروز، سیروس زاهدی‌فر در جلسه حمایت از تولید و بررسی مشکلات معادن شهرستان اهر در حوزه دستگاه قضایی با اشاره به این‌که در شهرستان اهر ۱۹ واحد معدن وجود دارد، اظهار داشت: از مجموع معادن شهرستان اهر؛ ۷ معدن در اختیار شرکت ملی صنایع مس ایران و مابقی در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اهر افزود: همچنین در شهرستان اهر ۶ واحد معدن شن و ماسه داریم، هر شهرستانی در حوزه‌ای ظرفیت دارد و ظرفیت شهرستان اهر در حوزه معادن متمرکز است و اگر از معادن بهره‌برداری درست انجام گیرد و صنایع جنبی پیاده‌سازی شود می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات رفع موانع و مشکلات؛ باعث دلگرمی معدن‌کاران شهرستان اهر می‌شود و هر اندازه‌ای که با حمایت دستگاه قضایی بتوانیم از موانع تولید و معارضین معادن قدم‌هایی برداشته شود در واقع به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار نزدیک‌تر می‌شویم.

زاهدی‌فر از رفع توقیف محدوده معدنی ساری‌یارقان از سوی دادستان عمومی و انقلاب اهر خبر داد، گفت: رفع توقیف محدوده معدنی ساری‌یارقان از سوی دادستان؛ زمینه فعالیت و بهره‌برداری از این واحد معدنی فراهم شده است.

در این جلسه مدیران معادن مس، طلا، آهک و شن و ماسه شهرستان اهر در رابطه با مشکلات پیش‌آمده در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، سازمان صمت استان، برق، آب و گاز نکته نظارت خود را مطرح کردند.