به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی جعفرپور در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و پیشگیری از جرایم دادگستری شهرستان اهر که با محوریت بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه قبلی که برای رفع ایرادات و منشأهای بوی نامطبوع ضرب‌الاجل ۷ روزه تعیین شده بود، حدود ۳۰۰ منهول فاضلاب شهری را پاکسازی کردیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر با تأیید ایرادات فنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر گفت: تصفیه‌خانه باید ۲۴ دستگاه هوادهی فعال داشته باشد اما به لحاظ فرسودگی تنها ۱۲ دستگاه هوادهی فعال بود که با تدابیر اتخاذ شده تمامی دستگاه‌های هوادهی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری را تعمیر و فعال نمودیم و در خرابی دستگاه‌ها عمدی درکار نبود.

وی با اشاره به آبیاری باغات حاشیه رودخانه اهرچایی با آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر افزود: چندین مورد شکایت از آبیاری غیرمجاز باغات حاشیه رودخانه اهرچایی با آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری داشتیم با دستور دادستان عمومی و انقلاب اهر طی روزهای گذشته پمپ‌های آب باغداران که به صورت غیرمجاز از داخل منهول‌های فاضلاب آب برای آبیاری باغات برداشت می‌کردند را جمع‌آوری کردیم و از این باغداران شکایت می‌کنیم.

جعفرپور با تأیید اظهارات رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر مبنی‌بر افزایش حجم ورودی فاضلاب به تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر ابراز داشت: تأیید می‌کنم که ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر متناسب با حجم ورودی فاضلاب نیست؛ این مهم چاره‌ای جزء احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ندارد البته مکاتبات لازم انجام شده و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی برای بررسی این موضوع به شهر اهر سفر کرده بودند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر بابیان محل احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر آماده است، یادآور شد: برای رفع منشأهای بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر که مربوط به اداره آب و فاضلاب است حداقل ۸ بار جلسه برگزار کرده‌ایم و به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر که با خودروی حمل فاضلاب؛ فاضلاب خود را در منهول‌های فاضلاب تخلیه می‌کرد نیز تذکر داده‌ایم!

وی خواستار حمایت مسئولان ارشد شهرستانی برای رفع نواقصات زیرساخت‌های آب و فاضلاب شد و گفت: اگر مسئولان شهرستانی موافقت کنند زمان برای رفع ایرادات و نواقصات تعیین نشود، اما شفاهاً تعهد می‌دهم نواقصات را رفع کنم و البته نیازمند حمایت و همراهی مسئولان ارشد نیز هستیم.

جعفرپور تأکید کرد: اگر عزمی برای رفع نواقصات و منشأ بوی نامطبوع نداشتیم قطعاً اقدامی برای تأمین تجهیزات لازم نمی‌کردیم و با پیمانکار عقد قرارداد نمی‌نمودیم و سعی می‌کنیم تا رفع نواقصات که زمان‌بر است را تا پایان سال‌جاری به اتمام برسانیم.