به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش از تعیین ۱۴۰ شعبه أخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر خبر داد، گفت: برای أخذ رأی در شهرستان اهر ۱۴۰ شعبه شامل ۶۰ شعبه شهری و ۸۰ شعبه أخذ رأی در روستاها و مناطق عشایری شهرستان اهر تعیین شده است.

فرماندار شهرستان اهر افزود: از مجموع شعب أخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر، ۵۹ شعبه ثابت و یک شعبه سیار در شهر اهر و ۸۰ شعبه ثابت و سیار روستایی را شامل می‌شود.

وی با ذکر این‌که در بخش فندقلو ۲۲ شعبه سیار و ۳ شعبه أخذ رأی ثابت خواهیم داشت، ادامه داد: همچنین در بخش مرکزی شهرستان اهر ۵۵ شعبه أخذ رأی مسئولیت رأی‌گیری در ۷۹ روستای این بخش را بر عهده خواهند داشت.

خدابخش از تأیید صلاحیت ۵۵۴ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و فندقلو این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از مجموع ۵۷۲ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی و فندقلو طی فرآیند بررسی صلاحیت‌ها؛ ۵۵۴ داوطلب احراز صلاحیت شد و ۱۸ نفر از داوطلبان در بخش‌های مرکزی و فندقلو ردصلاحیت شده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که ۲۵۲۰ نفر مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در شهرستان اهر بر عهده خواهند داشت، یادآور شد: عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شامل نماینده فرماندار، منشی، کاربر، ناظرین، بازرسان، شورای نگهبان، راننده و نیروهای نظامی و انتظامی را شامل می‌شود.

وی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در ۱۱۰ روستای شهرستان اهر خبر داد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی روستایی در ۷۹ روستای بخش مرکزی و ۳۱ روستای بخش فندقلو هم‌زمان با سراسر کشور در ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

خدابخش، آمار جمعیت واجدین شرایط رأی در شهرستان اهر را ۱۰۴ هزار و ۸۵۷ نفر اعلام کرد و خاطرنشان شد: از مجموع جمعیت واجد شرایط رأی در شهرستان اهر؛ ۲ هزار و ۷۶۰ نفر رأی اولی هستند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ قطعاً نقشه‌های دشمنان را برآب خواهد کرد، آن‌چه امروز انتظار می‌رود مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، شهرها و روستاها به دست خود مردم است.

خبر از: علی دایلاری اصل