به گزارش خبرنگار اهرامروز، میر جلال‌الدین موسوی در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر با معاونین شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی و معاون فرماندار اهر با اشاره به بدهی‌های آب و فاضلاب شهری و شهرداری اهر به یکدیگر اظهار کرد: بدهی‌های آب و فاضلاب شهری و شهرداری اهر به یکدیگر تا پایان شهریورماه طبق توافقات انجام‌شده مقرر شد تا ظرف ۱۰ روز آینده تهاترهایی انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر افزود: انشعابات بلاتکلیف فضای سبز تا پایان سال جاری بر اساس توافق فی‌مابین شورا، شهرداری و آب و فاضلاب بایستی تعیین تکلیف شود.

وی بابیان اینکه بدهی شهرداری اهر به شرکت آب و فاضلاب به‌صورت تقسیطی پرداخت می‌شود، گفت: شهرداری اهر حدود ۷۰۰ میلیون تومان و آب و فاضلاب ۳۵۰ میلیون تومان بدهی دارند که پس از تهاتر بدهی‌های این مجموعه‌ها به یکدیگر حل و فصل خواهد شد.

موسوی از توافق شهرداری و شورای شهر اهر با شرکت آب و فاضلاب استان برای ادامه شبکه آب و فاضلاب شهری در مناطق باقی‌مانده خبر داد و گفت: طبق توافقات انجام‌شده در راستای ادامه احداث شبکه فاضلاب شهری در مناطق فاقد شبکه فاضلاب مقرر شد تا شهرداری اهر پس از تصویب شورا از دریافت هزینه حفاری‌ها تخفیفاتی برای شرکت آب و فاضلاب لحاظ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر یادآور شد: در حال حاضر که در شهر اهر نیاز به احداث ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد توافق شد تا این پروژه به مدت ۲ سال عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نشست‌های تخصصی شورای شهر اهر با دستگاه‌های و ارگان‌ها در جهت رفع مشکلات شهروندان ادامه خواهد داشت، گفت: شهرداری اهر بعضاً به دستگاه‌هایی بدهی دارد و از برخی دستگاه‌های دیگر نیز طلب دارد که در راستای حل مشکلات بین بخشی نشست‌ها و بررسی مشکلات شهری با دستگاه‌ها و ارگان‌ها ادامه می‌یابد.

موسوی در پایان سخنان خود از حمایت فرماندار و معاون فرماندار شهرستان اهر از شهرداری اهر و شورا در راستای پیشبرد امور شهری قدردانی کرد.

 

دستگاه‌های دولتی نزدیک به ۲ میلیارد تومان به شهرداری اهر بدهی دارند

کمال امید، شهردار اهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری اهر هیچ‌گاه در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب مانع‌تراشی نکرده است، اظهار داشت: اصولاً شرکت آب و فاضلاب در اجرای پروژه‌ها با حفاری آسفالت همراه می‌شود و شهرداری اهر توان مالی آن‌چنانی ندارد تا هزینه تخریب آسفالت معابر و خیابان‌ها را تأمین کند لذا انتظار می‌رود تا با تعامل بین بخشی بتوانیم بعد از حفاری‌ها آسفالت جایگزین را تأمین کنیم.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی شهرستان اهر نزدیک به ۲ میلیارد تومان به شهرداری اهر بدهی دارند، افزود: شهرداری اهر نیز به برخی دستگاه‌ها بدهی دارد اما دستگاه‌ها بدون توجه به موقعیت شهرداری، این مجموعه را از خدمات محروم می‌کنند که شهرداری اهر هیچ‌وقت با دستگاه‌های بدهکار چنین کار را نمی‌کند.

 

شهرداری اهر نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان به بیمه بدهی دارد

راضیه عباسی معروفان، عضو شورای اسلامی شهر اهر در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری جلساتی این‌چنین به‌منزله نبود تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها نیست، اظهار داشت: مردم در خدمات‌خواهی ماده و تبصره ندارند و عملاً مجموعه‌هایی مثل شهرداری نمی‌تواند لحظه‌ای از خدمات‌رسانی به مردم غافل شده یا آن را قطع کند.

وی افزود: مردم از شوراها خواسته نامحدودی دارند و همین امر باعث می‌شود تا اعضای شورای شهر به شهردار فشار بیاورند ولی متأسفانه بحران مالی که گریبانگیر تمامی دستگاه‌های دولتی شده شهرداری‌ها هم از این بحران مستثنی نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: خدمات آب و فاضلاب با شهرداری تفاوت‌های بسیاری دارد به‌طور مثال اگر مشترک هزینه قبوض را پرداخت نکند دستگاه‌هایی همچون آب و فاضلاب می‌تواند با قطع انشعاب آن مشترک را از خدمات بی‌بهره سازد اما شهرداری اهر اگر شهروندی عوارض پرداخت نکند نمی‌تواند همان شهروند را از خدمات محروم کند.

عباسی معروفان با انتقاد از این‌که شهروندانی هستند که در طول سالیان سال حتی یک‌بار تجربه پرداخت عوارض ندارند، گفت: اکثر شهروندان چون در امور اجرایی سررشته‌ای ندارند وقتی گفته می‌شود با نبود اعتبار مواجه هستیم باید قبول کنیم که برای شهروندان مفهومی ندارد.

وی اضافه کرد: درآمدهای محلی شهرداری اهر بدون قبض و حساب و کتاب در اختیار شهروندان است و از طرفی هم شهرداری اهر درآمد ثابت از دولت ندارد تا بر اساس درآمد حاصله پروژه‌هایی را تعریف کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه شهرداری اهر نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان به بیمه بدهی دارد، خاطرنشان کرد: در بحران مالی که شهرداری اهر با آن مواجه است و علی‌رغم این‌که تا به حال سعی کرده تا پرداخت حقوق کارکنان را به‌روزرسانی کند، اما هنوز ۴۰ درصد حقوق پرسنل پرداخت‌نشده است.