به گزارش اهرامروز، رسول خدابخش در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر با گلایه از افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ و تحمیل هزینه به مردم افزود: مرغداری‌های شهرستان اهر روزانه ۲.۲ تُن تخم‌مرغ‌ تولید می‌کنند که طبق ارزیابی‌ها؛ مصرف روزانه مردم اهر در حدود ۲ تا ۲.۵ تُن تخم‌مرغ‌ است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: بر اساس آنالیز قیمت تمام شده تولید تخم‌مرغ‌؛ هر کیلو تخم‌مرغ‌ درب مرغداری با کارتُن ۱۵۲۰۰ تومان بوده که با هزینه حمل و نقل به عاملین فروش به ۱۵۷۰۰ تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: هدف ما این است تا تخم‌مرغ کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد و ادارات ذی‌ربط مکلف به برخورد با گران‌فروشی، احتکار و سایر تخلفات صنفی هستند.

خدابخش بیان کرد: تخم‌مرغ‌های تولیدی در شهرستان اهر؛ در نقاط مختلف شهر اهر و با قیمت مصوب که ۱۷۵۰۰ تومان است توزیع شود و با هرگونه عرضه خارج از شبکه توزیع و گران‌فروشی با قاطعیت برخورد شود.

فرماندار شهرستان اهر از توزیع تولیدات روزانه مرغداری‌های شهرستان اهر با نرخ مصوب در ۷ نقطه مختلف شهر اهر با هدف مقابله با گران‌فروشی خبر داد، یادآور شد: تعاون روستایی ملکف به تحویل تخم‌مرغ‌ از درب مرغداری‌ها بوده و سپس باید تخم‌مرغ‌ها را به نقاط تعیین شده جهت توزیع تحویل دهد و در عین حال باید نظارت مستمر انجام گیرد.

وی همچنین از توزیع ۵ تُن روغن جامد به نرخ ستاد تنظیم بازار در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر خبر داد و گفت: اولویت از توزیع روغن جامد به نرخ دولتی در مناطق مختلف اهر؛ به منظور جلوگیری از گران‌فروشی بود.

خدابخش بابیان اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ تن معادل حدوداً ۴۰۰۰ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های شهرستان اهر کشتار می‌شود، بیان کرد: قیمت واقعی مرغ زنده در مرغداری‌ها ۱۴۴۰۰ تومان بوده که باید تحویل کشتارگاه شود و با احتساب هزینه کشتارگاه و حمل و نقل؛ هر کیلو مرغ ۱۹۵۰۰ تومان به فروشگاه‌ها تحویل می‌شود که نهایتاً بایستی هر کیلو ۲۰۴۰۰ تومان به دست مردم برسد.

فرماندار شهرستان اهر خواستار حذف واسطه‌ها در راستای جلوگیری از اخلال در نظم بازار شد و خاطرنشان کرد: تعاون روستایی شهرستان اهر به منظور برقراری تعادل بین مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت مرغ؛ وارد چرخه عرضه می‌شود.