به گزارش خبرنگار اهرامروز، بهنام چنابی در جلسه شورای زکات شهرستان اهر بابیان اینکه زکات فقط شامل گندم و جو نیست اظهار کرد: امسال با همکاری اداره جهاد عشایری با پخش ظروف ویژه، پنیر مستحبی از عشایر عزیز جمع‌آوری و بین مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر توزیع شد.

وی بابیان اینکه زکات مستحبی و مال و التجاره نیز در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد گفت: با همکاری خیرین و بازاریان عزیز اهری و سایر شهرها، زکات مستحبی و مال و التجاره مانند کفش جمع‌آوری و بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به اینکه اقلام جمع‌آوری‌شده صرفاً در بین مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شوند عنوان داشت: طبق قانون و ابلاغی از سوی وزارت کشور به‌تمامی فرمانداری‌ها، از سال ۹۶ شوراهای زکات در روستاهای شهرستان اهر کار خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون تعداد ۷۸ شورای زکات تشکیل‌شده که روستاهای باقی‌مانده نیز در ماه‌های آتی تشکیل خواهند داد این شوراها از چهار الی پنج نفر تشکیل می‌شوند.

چنابی زکات جمع‌آوری‌شده در ۷ ماهه سال ۹۷ را ۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده که شامل زکات فطریه، مستحبی و واجب هستند در اولویت اول برای مددجویان کمیته امداد، بیماران صعب‌العلاج، دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، درمان و جهیزیه هزینه می‌شود.

وی زکات جمع‌آوری‌شده از محصول گندم را ۳۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری‌شده امسال تاکنون در ۸ مورد جهیزیه، ۴۱ مورد موارد درمانی، ۲۸۵۰ مورد نیز در مسائل معیشتی مددجویان مصرف‌شده‌اند.