به گزارش اهرامروز، محمدعلی متفکرآزاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو چالش مهم مردم در کشور است، اظهار کرد: ظرفیت زیادی برای پیشرفت کشور وجود دارد ولی علی‌رغم پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های مختلف، چرا در اقتصاد موفقیت نداشتیم که باید بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بستری برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، افزود: اقتصاد مقاومتی، الهام‌بخش اقتصاد اسلامی است چراکه با تفکر اقتصاد لیبرالیستی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.

مسئول جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اولین شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، اعتقاد مدیران اجرایی کشور به این موضوع است، تصریح کرد: با وجود اقدامات انجام شده در کشور ولی در این حوزه آن‌چنان که باید و شاید موفقیتی حاصل نشده است.

متفکرآزاد با بیان اینکه مردم خواهان تغییر هستند، ابراز داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم خواهان تغییر بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است، گفتمانی که کارآمدی را رواج داده و پیشرفت مادی و معنوی را با هم خواهان است.

وی با اشاره به اینکه جبهه مردمی انقلاب اسلامی برای انسجام‌بخشی و وحدت در جبهه فراگیر به وجود آمده و بستری را برای اعتلای کشور پدید آورده است، گفت: اهداف این جبهه فراتر از انتخابات است ولی انتخابات اولین گام است و بعد از آن هم به کارهای خود ادامه می‌دهد و افرادی که برای اعتلای انقلاب اسلامی و حرکت‌های مردمی و نخبگان اعتقاد دارند به این جبهه بپیوندند و برای پیشرفت کشور از این منظر کمک کنند.

مسئول جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از عموم مردم برای اعتلای انقلاب در کشور دعوت می‌کنیم، ادامه داد: با مشارکت همه مردم و نخبگان تمام مشکلات قابل حل است و باید گام‌های خود را در این حوزه محکم برداریم.

این استاد تمام اقتصاد دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه جبهه مردمی انقلاب اسلامی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دو کاندیدا دارد که ستادهای استانی آن هم فعال شده است، گفت: تحولات پیش‌رو نشان می‌دهد که مردم با مشارکت در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح سرنوشت خود را تغییر خواهند داد.

وی ادامه داد: رئیسی و قالیباف، با انگیزه، مردمی، کارآمد و دارای روحیه مردمی هستند که هدف جبهه حرکت در راستای رهنمودهای رهبری حرکت در مسیر کارآمدی و انقلابی‌گری است. این دولت نا امید، کم‌انگیزه و کم‌تحرک و غیر‌انقلابی است که به دست مردم تغییر خواهد یافت.

مسئول جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اتحاد نیروهای انقلاب و انصراف و ماندن یک نفر در این دوره محقق خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: در این دوره وضعیت سال ۹۲ پیش نمی‌آید، مردم تعیین کننده روند تحولات انصراف یا عدم انصراف خواهند بود که چه کسی کنار می‌روند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا روحانی در مناظرات شرکت خواهد کرد یا نه؟ گفت: کاندیداهای ما در عرصه اقتصادی دست پری در مناظرات دارند، آنچه مهم است این است که رعایت قواعد بازی جزو اخلاق انتخاباتی است و باید آقای روحانی به این روند پایبند باشند.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه کاندیداها باید خود را در قضاوت مردم قرار دهند که این قضاوت هم از طریق مناظرات امکان‌پذیر است، ابراز داشت: عدم شرکت در مناظره دهن‌کجی به خواست مردم است.

متفکرآزاد با تاکید بر اینکه مردم به صورت جدی خواهان تغییر در قوه مجریه هستند چراکه هم چرخ سانتریفیوژها خوابیده و هم چرخ زندگی مردم خاطرنشان کرد: در طول انقلاب همواره هر سال وضع رفاه مردم بهبود یافته ولی در این دولت فقر و اشرافی گری افزایش یافته و شایسته سالاری و کارآمدی بسیار تضعیف شده است.

وی با بیان اینکه معیشت و بیکاری مردم دچار مشکل شده و مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه با مدیریت این دولت نابه‌سامان شده است، ابراز داشت: هیچ کشوری نداریم که خود ایدئولوژی داشته ولی فضای مجازی را به حدی باز بگذارند که کرامت انسان را خدشه‌دار کند، ما معتقد به آزادی هستیم ولی نباید به حدی آزاد بگذاریم که بی بندوباری و… ترویج یابد.

مسئول جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، در پایان با تاکید بر اینکه امروز یکی از ناکارآمدترین سیستم‌های کشور بانک ها هستند، گفت: بانک ها امروزه در خدمت تولید نیستند و به اقتصاد مقاومتی کمکی نمی‌کنند ضمن اینکه این سیستم بیشترین نارضایتی مردم را در پی داشته و شبهات شرعی به وجود آورده است که کاندیداهای جبهه برای این موضوع برنامه مدون و دقیقی دارند.

انتهای پیام/تسنیم