به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای سراجه لو شهرستان اهر که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: گازرسانی به سراجه لو یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم این روستا بود و در عین حال گازرسانی به این روستا هیچ‌وقت مورد غفلت مسئولان قرار نگرفت اما سعی و تلاش ما بر این است که مردم روستاها از خدمات زیربنایی بهره‌مند باشند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: ارائه خدمات به روستائیان در نظام جمهوری اسلامی به‌نوعی از افتخارات مسئولین محسوب می‌شود به‌طوری که شهدا برای زندگی مردم در آسایش و رفاه و حراست از خاک میهن اسلامی و ناموس از جان خود گذشتند.

وی بابیان اینکه یکی از بهترین پروژه‌های قابل‌افتتاح دهه فجر در شهرستان اهر می‌توان گفت که گازرسانی به روستای سراجه لو است، ابراز داشت: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر روستای سراجه لو و سکونت خانوارها نشان می‌دهد که ساکنین علی‌رغم تمامی کمبودها به سکونت در روستا علاقه‌مند هستند.

محمودی هزینه ۶ میلیون تومانی برای هر خانوار روستای سراجه لو را نشان از توجه دولت به امر خدمات‌رسانی به روستائیان دانست، گفت: البته هزینه‌های گازرسانی به روستاها متفاوت است چراکه هزینه‌های کم و بیش به گازرسانی به روستاها نسبت به مسیر و اجرای شبکه‌گذاری تفاوت‌هایی با همدیگر دارند و گاهاً در برخی روستاها برای گازرسانی به هر خانوار ۳۰ میلیون تومان هم هزینه دارد.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه گازرسانی به دورافتاده‌ترین نقاط شهرستان‌ها و استان‌ها از نعمات نظام جمهوری اسلامی و خدمات دولت است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف نظام جمهوری اسلامی و سیاست دولت تدبیر و امید محرومیت‌زدایی است اگر تصمیم باشد همه از خدمات نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند می‌بایست در ارائه خدمات به مردم شهری و روستایی تفاوتی وجود نداشته باشد یعنی به زبان ساده ارائه خدمات زیربنایی به روستائیان حق آن‌هاست.

وی تأکید کرد: اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت وظیفه مسئولان است و چنانچه اگر روستایی از خدمات بی‌بهره مانده می‌طلبد تا خدمات در خور شان به روستائیان ارائه دهیم.

محمودی آسفالت‌ریزی راه ارتباطی را از مهم‌ترین خواسته‌های اهالی روستای سراجه لو برشمرد، گفت: اگر بخواهیم روستائیان در روستاها بمانند و مهاجرت نکنند لازم است تا برای رفع مجدانه روستائیان تلاش کنیم و اهالی روستای سراجه لو بعد از راه ارتباطی بر عدم پوشش مخابراتی گلایه‌مندند که می‌بایست دستگاه مربوطه برای رفع این مشکل به‌طور جدی تلاش کند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه حل مشکلات روستائیان و ارائه خدمات مناسب به‌نوعی حمایت از تولید و جلوگیری از مهاجرت است، اظهار کرد: متأسفانه در طول سال‌های اخیر روستائیان با مهاجرت به شهرها بیشتر مصرف‌کننده شده تا این در روستاها بمانند و تولیدکننده باشند و گاهاً در برخی روستاها دیده می‌شود که روستائیان از شیر پاکتی مصرف می‌کنند این در حالی است اگر به روستائیان توجه نشود عرصه تولید در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/