به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در بازدید از میدان دوآب شهرستان اهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اهر قطب دامداری استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران بوده که در سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر میدان دوآب پیش‌بینی‌شده است اجرای سند تدبیر و توسعه برای تمامی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه الزامی ندارد که حتماً باید چوب‌داران فقط در یک مکان به خریدوفروش دام مشغول باشند، افزود: واگذاری میدان دوآب به شرکت تعاونی دامداران اقدامی پسندیده است و دولت تدبیر و امید تأکید دارد که حتماً امور به دست متخصصان و متولیان امر واگذار شود و نقش دستگاه‌هایی همچون شهرداری، دامپزشکی و سایر ادارات به‌عنوان نهاد حاکمیتی و ناظر است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: در خصوص میدان دوآب، هیچ‌گونه اجباری نداریم و سعی می‌کنیم تا بر اساس افراد امور را پیش ببریم، آنچه در گذشته فرمانداران سابق تصمیم‌گیری کرده‌اند برای ما محترم است منتهی باید طی جلسه‌ای با حضور هیئت‌مدیره تعاونی و دستگاه‌های ذی‌ربط وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

محمودی بابیان این‌که در خصوص تعیین تکلیف میدان دوآب شهرستان اهر منتظر اعلام نظر استانداری آذربایجان شرقی نیز خواهیم بود، گفت: میدان دوآب شهرستان اهر ظرفیتی عظیم به‌حساب می‌آید که در کنار این میدان می‌توان کشتارگاه صنعتی و شهرک دام‌پروری نیز راه‌اندازی کرد.

وی پتانسیل شهرستان اهر را دامداری و دام‌پروری عنوان کرد و گفت: شهرک دام‌پروری جزو یکی از ضروری‌ترین اقدامات محسوب می‌شود که باید با همکاری و تعامل اجرای چنین طرح‌هایی تسهیل شود و علاوه بر این‌ها نباید فرصت‌های شغلی که در کشتار دام وجود دارد را از بین برد بلکه ایجاد کشتارگاه علاوه بر ایجاد اشتغال مانع از خروج سرمایه نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر هدف از بازدید از میدان دوآب را شناسایی نقاط ضعف و قوت و کمبودها دانست و خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن خیر و صلاح شهرستان و چوب‌داران رفع مشکلات به وجود آمده در میدان دوآب بیشتر مورد تأکید مسئولان است و در این میان تلاش می‌کنیم تا مصوبات و تصمیم‌گیری‌های که قبلاً صورت گرفته را اجرایی کنیم.

محمودی با تأکید بر اینکه طبیعتاً زمانی که شهرها توسعه می‌یابند باید برخی مشاغل به خارج از محدوده شهری هدایت و ساماندهی شوند، یادآور شد: سعی می‌کنیم تا برخی از مشاغل مزاحم را ساماندهی کنیم و منظور از شغل‌های مزاحم ایجاد مزاحمت تنها برای یک فرد نیست بلکه برای شهر مزاحمت ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: مثلاً نه شهرداری و نه قانون اجازه نگهداری دام را در شهر را می‌دهد و در این راستا چوب‌داران که منشأ اقتصاد بوده و برای شماری از جوانان اشتغال‌زایی کرده‌اند به گونه  حمایت می‌کنیم که آسیبی به دیگران وارد نشود.

فرماندار شهرستان اهر کشتارگاه صنعتی را یکی از اساسی‌ترین نیازهای این شهرستان ذکر کرد و افزود: شهرستان اهر فاقد کشتارگاه صنعتی بوده و این یکی از نیازهای ضروری شهرستان به شمار می‌رود اگر سرمایه‌گذاری هم راغب به ایجاد کشتارگاه صنعتی شد نباید دستگاه‌ها برای سرمایه‌گذار مانع ایجاد کنند.

انتهای پیام/