به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین به اندازه‌ای اهمیت دارد که در قانون اساسی به آن اشاره و تاکید شده است و قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم بایستی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: این‌طور تصور نشود که پیشگیری از وقوع جرم به تنهایی وظیفه قوه قضائیه است و سایر دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارد؛ در حالی این‌گونه نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها در خصوص پیشگیری از وقوع جرم باید همکاری داشته باشند و اگر هر دستگاهی در حیطه وظایف خود اقدام لازم را انجام دهد می‌توانیم از جرایم پیشگیری کنیم

دادستان عمومی و انقلاب اهر با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: باید همه دستگاه‌ها و ادارات توجه داشته باشند که تمامی مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با ویروس کرونا لازم‌الاجراست و به جهت این‌که تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی مردم است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اجرای دقیق مصوبات مورد انتظار است.

عبدالهی بابیان اینکه تمامی مسئولان و ادارات و نهادها بایستی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همکاری موثر و تنگاتنگی داشته باشند؛ ابراز داشت: تا امروز که همکاری‌ها منتج به نتیجه مثبت در مدیریت و مقابله با کرونا شده از این پس نیز همکاری‌ها بایستی تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: قضات دادسرای عمومی و انقلاب و دادگستری مجازات حبس را به انجام اقدامات مسائل بهداشتی جایگزین کرده‌اند و بارها شاهد بودیم که همکاران به جای حبس؛ متهمان را ملزم به همکاری با سیستم بهداشت و درمان می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به اینکه برای کاهش جرایم بهداشتی تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی و درمانی برای شهرستان اهر ضرورت دارد، بیان کرد: تامین نیروی کادر درمان به خصوص نیروی پرستاری جزو ضروریات است.

عبدالهی با تاکید بر این‌که وعده نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان باقرالعلوم اهر تاکنون محقق نشده در حالی که قرار تامین و نصب و در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: تامین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان اهر از دیگر نیازهای ضروری شهرستان است.

وی افزود: در بهداشت مناطق شهری و روستایی به یکسری امکانات و تجهیزات در راستای خدمات‌رسانی حداکثری به عموم مردم نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به ضرورت جلوگیری از قصورات و خطاهای پزشکی خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت خدمات درمانی نیز بسیار حائز اهمیت است؛ در هیات بدوی نظام پزشکی برخی پرونده‌هایی مطرح می‌شود که ناشی از قصورات پزشکی بوده که بروز این قصورات غیرقابل قبول است به طوری که اگر به کیفیت خدمات درمانی توجه شود از قصورات و خطاهای پزشکی کاسته می‌شود.