آخرین عناوین اخبار » امنیتی و دفاعی » پیشنهاد سردبیر » صفحه نخست » علم و فناوری
کد خبر : 25998
سه شنبه - ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دانشمند ایرانی مقام علمی خود را به سردار قاسم سلیمانی اهدا کرد

به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با پرفسور شهرام رضاپور از دانشمندان ایرانی اظهار کرد: نخبگان علمی نیروی محرک پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور هستند.

شهرام رضاپور هم در این دیدار این موفقیت علمی را هدیه الهی و محصول تفکر نظام اسلامی و خون شهیدان ایران و انقلاب دانست و گفت: من این مقام علمی خود را به سردار قاسم سلیمانی و روح پاک شهیدان این مرزو بوم تقدیم می‌کنم.

به گزارش تسنیم پروفسور شهرام رضاپور متولد ۱۳۵۰ است که سی و یکم تیر ۱۳۷۳ مدرک کارشناسی ریاضی محض را از دانشگاه تبریز اخذ و کارشناسی ارشد خود را در همان رشته، هفدهم شهریور ۱۳۷۵ در دانشگاه صنعتی امیر کبیر به پایان رساند.

وی مدرک دکتری خود را در گرایش آنالیز تابعی-نظریه تقریب از دانشگاه شهید باهنر کرمان در اول بهمن ۱۳۸۰ گرفت و هم اکنون استاد تمام دانشگاه شهید مدنی آذربایجان است.

بر پایه گزارش سال ۲۰۱۷ موسسه «کلاریویت آنالیتیکس» درباره «پژوهشگران پراستناد» جهان، ۷ دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم شناسایی شدند.

موسسه کلاریویت آنالیتیکس» هر ساله بیش از ۳ هزار پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به‌عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آنها را منتشر می‌کند و در آخرین شناسایی، ۷ دانشمند ایرانی از تاثیرگذارترین دانشمندان در پیشرفت علوم قرار گرفته‌اند.

برای شناسایی پژوهشگران پراستناد، ۱۳۴ هزار و ۸۳۲ مقاله پراستناد در نشریه‌های نمایه شده «وب‌آوساینس» در حوزه علوم و علوم اجتماعی در ۱۱ سال گذشته (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵) پیمایش شده‌اند.

مقاله‌های پراستناد آن‌هایی هستند که بیشترین استناد را در حوزه‌های موضوعی خود می‌گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و در پایگاه «شاخص‌های اساسی علم» (آی. اس. آی.) فهرست می‌شوند.

هم‌چنین، پژوهشگرانی که مقاله پراستناد دارند، پژوهشگران تاثیرگذار به‌شمار می‌روند و آنهایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید تاثیرگذارتر هستند. از این رو، پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی و آنهایی که در رتبه‌های نخستین جای گرفته‌اند به‌ عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند.

در ویرایش پیشین فهرست پژوهشگران پراستناد، ۶ دانشمند ایرانی بودند، ولی در ویرایش ۲۰۱۷، هفت ایرانی در این فهرست جای گرفته‌اند که رضاپور در حوزه ریاضیات از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان جزو ۷ دانشمند برتر ایرانی جهان قرار گرفت.

انتهای پیام/تسنیم