به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در نخستین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها و تبیین وظایف عنوان و اظهار کرد: در کنار شورای ترویج، مجمع شورای مشورتی ایثارگران با حضور والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران را در شهرستان اهر تشکیل داده‌ایم و در این مجمع مسائل و مشکلات ایثارگران را شناسایی، بررسی و پیگیری می‌کنیم.

وی جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین جلسات ذکر کرد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بیش از گذشته در خدمت خانواده‌های شهدا، ایثارگر و جانبازان باشیم و این‌گونه جلسات امیدواریم منشأ خیر و برکت باشد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط یک سازمان و ارگان نمی‌تواند آن‌طور که انتظار می‌رود برنامه را به‌پیش ببرد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب برنامه‌های فرهنگی ترویج و توسعه دهیم باید تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها پای‌کار باشند.

محمودی اضافه کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در جهت انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به مردم و مخصوصاً نسل جوان جامعه وظیفه خطیری دارند و سعی ما بر این خواهد بود که آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی را بهتر از گذشته در جامعه معرفی کنیم.

وی بر لزوم معرفی هر چه بیشتر و اشاعه فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر اشاعه فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه بوده و رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان از اصلی‌ترین وظایف عموم مردم و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

فرماندار شهرستان اهر بیان داشت: در کنار تمامی موارد ذکر شده باید به اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم در حالی که در مجمع مشورتی ایثارگران به مسئله اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر پرداخت‌شده و در اولویت قرار گرفتن آن‌ها امری مهم باشد.

محمودی بابیان اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بایستی به برگزاری یادواره‌های شهدا نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، ابراز داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا نه‌تنها احترام به مجاهدت و ازخودگذشتگی آن‌ها بوده بلکه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز مؤثر است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن در جامعه امروزی نیاز است تا روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در جامعه ترویج و تقویت شود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عامل در رفع بسیاری از مشکلات جامعه ذکر کرد، یادآور شد: در این جلسات هر مصوبه‌ای که تصویب اعضاء می‌رسد باید بنیاد شهید به‌عنوان دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اجرای این مصوبات را از دستگاه‌ها پیگیری کند.

انتهای پیام/