به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان اهر جامعه ایثارگری را سرمایه اجتماعی دوران دفاع مقدس و کشور ذکر کرد، اظهار داشت: ایثارگرانی که در دوران دفاع مقدس برای حفظ خاک و ناموس ایثار کرده‌اند پیش از آن نیز جزو پیشتازان انقلاب اسلامی بوده‌اند و حال که از امنیت پایدار برخورداریم همه از نتایج ازخودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران است که باید قدردان و دست‌بوس خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان باشیم.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اولویت‌هایمان باید حفظ کرامت مردم به‌ویژه‌ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشد، ابراز داشت: در کنار حفظ کرامت ایثارگران باید به‌عنوان مسئول به حل مشکلات پیش روی این قشر نیز توجه داشته باشیم در حالی که ایثارگران گاهاً مشکلات خود را بیان می‌کنند که باید بیش از پیش دستگاه‌های دولتی به حل مشکلات ایثارگران توجه ویژه‌ای کنند.

میانگین نرخ بیکاری در اهر بیشتر از استان و کشور است

محمودی مشکلات اغلب جامعه ایثارگری را بیکاری و اشتغال فرزندان آن‌ها دانست، گفت: یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین معضلات جامعه بیکاری جوانان بوده به‌طوری که بر اساس ارزیابی و آمارها میانگین نرخ بیکاری در شهرستان اهر بیشتر از استان و کشور است و در واقع معضل بیکاری در شهرستان اهر نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است.

وی احداث حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر را گامی ارزشمند خواند، افزود: معمولاً به لحاظ این‌که حسینیه‌ها و مساجد محوریت مردمی را دارند اعتبار دولتی تخصیص نمی‌یابد به‌طوری که اگر این مکان از حسینیه به مجتمع فرهنگی شهدای شهرستان اهر تغییر یابد دستگاه‌های دولتی بهتر می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

فرماندار شهرستان اهر از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر خبر داد، گفت: حسینیه اعظم شهدا یکی از نیازهای ضروری شهرستان اهر به شمار می‌رود و می‌تواند در مناسبت‌های مختلف کاربردهای بسیاری داشته باشد.

محمودی در ادامه خواستار تغییر کاربری حسینیه اعظم شهدای شهرستان اهر به مجتمع فرهنگی شهدا شد، تأکید کرد: ضمن اینکه از تلاش‌های شهرداری و شورا در جهت کمک به احداث حسینیه اعظم شهدای اهر قدردانی می‌کنیم بلکه در این خصوص خواستار مساعدت مجدد از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای تکمیل این پروژه هستیم.

انتهای پیام/