به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر با اشاره به اینکه “وقف” متن دین اسلام است، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج وقف همواره باید انجام گیرد به‌طوری که پیشینیان در این امر خیّر پیش‌قدم بودند و حال با موقوفات پیشینیان بهره‌مند می‌شویم.

وی بر لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین آحاد مردمی تأکید کرد و افزود: همواره نباید درباره وقف دست از تبلیغ و ترویج بکشیم و به اعتقاد بنده تبلیغ وقف در مقایسه با سایر موارد در رسانه‌ها و محیط عمومی بسیار کم است.

امام جمعه اهر بابیان اینکه دهه وقف بهترین و مناسب‌ترین زمان برای تبلیغ و ترویج وقف در رسانه‌هاست، ادامه داد: بایستی از فرصت‌ها برای تبلیغ و ترویج وقف چه در قالب همایش‌ها، رسانه‌ها و محیط عمومی شهرها استفاده کنیم.

حاجی‌زاده، بهره‌گیری از روحانیون و علماء در تبلیغ و ترویج وقف را مهم برشمرد و گفت: همکاری دستگاه‌های دولتی با سازمان اوقاف در خصوص ترویج و فرهنگ‌سازی وقف امری ضروری بوده و امیدوارم در جلسات مهم شهرستانی از جمله شورای اداری مسائل وقف و اهمیت آن مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به‌واقع شدن ساختمان اداری آموزش و پرورش و برخی از مدارس در اراضی موقوفه شیخ شهاب‌الدین اهری گفت: بایستی دولت و مجلس برای پرداخت اجاره‌بهای زمین‌های وقفی دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش در لایحه بودجه وزارتخانه لحاظ کنند در حالی از بابت مشکل در پرداخت به‌موقع اجاره‌بهای زمین مدارس و ساختمان آموزش و پرورش اهر از سوی شهرستانی مشکلی نمی‌بینیم بلکه مشکل از وزارتخانه است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش اهر منابع مالی داشته باشد قطعاً از پرداخت به‌موقع اجاره‌بهای زمین مدارس و ساختمان آموزش و پرورش اهر که عمدتاً در زمین‌های موقوفه واقع‌شده است دریغ نمی‌کند اما بارها به مسئولان استانی توصیه کرده‌ایم تا هزینه‌های ضروری دستگاه‌های شهرستانی من‌جمله آموزش و پرورش در نظر بگیرند.

حاجی‌زاده در پایان سخنان خود مسئولان اوقاف را به تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی توصیه کرد و افزود: محور فعالیت اوقاف در بحث قرآن عمدتاً در بخش مسابقه است اما تأکید داریم تا با کمی توسعه به بخش‌های دیگر ترویج فرهنگ قرآنی نیز ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/