به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اهر، اظهار داشت: روز عرفه روز عبادت و نیایش است و روز بارش رحمت و مغفرت پروردگار متعال است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم فرموده‌اند در هیچ روزی همانند روز عرفه گناه انسان بخشوده نمی‌شود، افزود: گناه‌کارترین فرد کسی است که بعد از حضور در صحرای عرفه در بخشش خداوند تردید دارد همین فرد گناه‌کار است.

وی ادامه داد: وقتی کسی با پروردگار متعال ارتباط مستقیمی بر قرار کند قطعاً تمام دعاها و نیایش اش مورد قبول واقع می‌شود و دعا به همین دلیل مهم است.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه عرفه واقعی و حقیقی خودشناسی است، گفت: روز عرفه ارتباطی خاص با زیارت امام حسین(ع) دارد به‌طوری که زائرین امام حسین (ع) قبل از اهل عرفه از سوی خداوند متعال مورد توجه قرار می‌گیرند.

وظیفه دولتمردان تقویت روحیه دینی و انقلابی مردم است

حاجی‌زاده گفت: اگر کسی بتواند شکم خود را از حرام و نفس را از بی‌عفتی‌ها حفظ کند در واقع آن فرد فرشته است.

وی با ذکر اینکه وظیفه دولتمردان تقویت روحیه دینی و انقلابی مردم است، اظهار کرد: تنها مردم مشکل معیشتی ندارند بلکه باید به تقویت روحیه انقلابی جوانان نیز توجه شود.

امام جمعه اهر افزود: شهید حججی‌ها در پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد تربیت‌شده‌اند و امروز شاهد تربیت هزاران جوانی همچون شهید حججی‌ها در کشور هستیم.

وی بابیان اینکه اگر مسئولی مسجد محور نباشد نمی‌تواند به وظایف خود درست عمل کند، گفت: اکنون مسئولان ضمن اینکه درصدد رفع مشکلات معیشتی هستند بایستی به تقویت روحیه دینی و اعتقادی مردم نیز توجه داشته باشند.

دولت نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشد

وی ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی است که تمامی امورات در اختیار مردم است به‌طوری که در زمان رضا شاه ملت ایران چنان ظلمی دیده بودند که با آمدن اجنبی‌ها خوشحال می‌شدند ولی امروز با وجود نظام اسلامی ملت در آرامش و آسایش زندگی می‌کنند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مناسب برای تبیین دستاوردهای دولت است که باید با صراحت به مردم اعلام شود و هرجایی هم که ضعف‌هایی وجود دارد برای مردم گفته شود.

وی گفت: رئیس‌جمهوری که از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ شده رئیس‌جمهور تمامی ملت ایران است و اگر امروز دولت و ملت برای تحقق اقتصاد مقاومتی نکوشند شاید تحقق این امر کمی با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: توجه دولت دوازدهم به مسئله بیکاری جوانان تحصیل‌کرده و نکرده ضروری است. این‌طور نمی‌شود که همه جوانان در یک روز صاحب شغل شوند ولی با توجه دولت دوازدهم می‌توان با برنامه‌ریزی مقدمات اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کرد

انتهای پیام/