به گزارش خبرنگار اهرامروز از خداآفرین، امین امینیان در دومین همایش شعر و موسیقی قره داغ که در نقطه صفر ارسباران برگزار شد، اظهار کرد: از بابت میزبانی بهشت ارسباران خداآفرین که میزبان دومین دوره همایش شعر و موسیقی قره داغ با حضور هنرمندانی از شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، کلیبر، جلفا، هوراند و خداآفرین مفتخریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این همایش از سال‌های آتی به‌عنوان جشنواره و در بهترین کیفیت در شهرستان خداآفرین برگزار شود، افزود: دومین همایش شعر و موسیقی قره داغ با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه قره داغ (ارسباران)، گسترش زمینه‌های فرهنگی بین شهروندان، انتقال فرهنگی و انتقال میان نسلی و همچنین ایجاد زمینه برای گرایش به‌سوی هنر و موسیقی اصل منطقه است.

فرماندار شهرستان خداآفرین ایجاد بسترهای لازم برای نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد، گفت: با برگزاری این‌گونه همایش‌ها سعی داریم تا ظرفیت‌های گردشگری خداآفرین و منطقه ارسباران را به گردشگران و مسافران بشناسانیم.

جعفر ملکی قائم‌مقام منطقه آزاد تجاری ارس در منطقه خداآفرین بر تقویت گردشگری موسیقی تأکید کرد، یادآور شد: منطقه ارسباران و آذربایجان با داشتن موسیقی اصیل و سنتی هنوز آن‌طور که باید و شاید نتوانسته است از این هنر برای جذب گردشگر به‌خوبی استفاده کند.

وی افزود: اغلب کشورهای توسعه‌یافته بخشی از درآمدهای خود را از طریق گردشگری موسیقی تأمین کنند درحالی‌که ما در ایران باهنری که در دست داریم هنوز یک‌دهم درآمد برخی کشورها را از موسیقی نمی‌توانیم به دست آوریم و این امر نشان از کم‌توجهی‌هاست.

به گزارش تسنیم، دومین دوره همایش شعر و موسیقی قره داغ (ارسباران) در نقطه صفر مرزی ایران – ارمنستان – جمهوری آذربایجان با حضور میهمانانی از استان‌های شمالی کشور در شهرستان خداآفرین برگزار شد.