به گزارش اهرامروز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گفت: سند تدبیر و توسعه‌ی استان پس از بازنگری و اجرا موجبات تحولی چشمگیر در استان خواهد شد.

خدابخش، اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مهم‌ترین محورهای سند تدبیر و توسعه‌ی استان دانست و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اشتغال فارغ‌التحصیلان را در پی خواهد داشت و در این راستا پنجمین دوره‌ی نمایشگاه ربع رشیدی به طور گسترده در پایان این ماه برگزار خواهد شد.

وی از حضور بیش از ١٠٠٠ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ربع رشیدی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در نتیجه‌ی برگزاری این نمایشگاه، ٧ تا ٨ درصد ایده‌های علمی نخبگان را تجاری‌سازی کنیم تا پل ارتباطی‌ای بین صاحبان فکر و سرمایه و جوانان جویای کار ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: توسعه‌ی هر شهر و جامعه‌ای به طور عمده از طریق توسعه‌ی نیروی انسانی اتفاق می‌افتد و توسعه‌ی هر شهر نیاز به فکر و اندیشه دارد که رسانه‌ها در این میان تاثیرگذارترین هستند.

وی تصریح کرد: اگر نقدی بر کار مدیران استان در روند توسعه باشد رسانه‌ها باید موارد را انعکاس دهند تا اقتصاد مقاومتی به درستی تحقق یابد و ما به عنوان خدمتگزاران استان از این امر استقبال و حمایت می‌کنیم.

خدابخش، رسانه‌‌ها را بهترین ابزار برای معرفی اقتصاد مقاومتی به مردم دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درست یعنی مردمی شدن اقتصاد، کوچک شدن دولت و وارد شدن خود مردم در حوزه‌ی تولید و اشتغال. در این میان وظیفه‌ی دولت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد شرکت‌های کوچک و بزرگ و صنایع‌دستی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ گفت: رسانه‌ها برای موفقیت پروژه‌ی تبریز ٢٠١٨ نقش بسیار مهمی را می‌توانند در معرفی و آگاهی‌بخشی و دعوت و ترغیب گردشگران برای سفر به تبریز ایفا کنند.

انتهای پیام/