به گزارش خبرنگار اهرامروز، صبح امروز یک‌شنبه درهای فرمانداری و ستاد انتخابات شهرستان اهر برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه انتخابیه اهر و هریس باز شد و اعضای ستاد انتخابات تا ساعت ۱۹ آماده نام‌نویسی بودند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های اهر و هریس جزو ۴ حوزه‌ای است که میزبان سه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

۱۳۳ هزار واجد شرایط رأی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در اهر و هریس

سید محمد عابدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس بابیان اینکه سه هزار نفر در شهرستان اهر اعم از عوامل اجرایی، هیئت نظارت و سایر دست‌اندرکاران مسئول برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم هستند، افزود: در راستای برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در اهر ۱۴۵ صندوق اخذ رأی شهری و روستایی پیش‌بینی‌شده و از این تعداد ۸۳ صندوق سیار و ۶۲ صندوق ثابت خواهیم داشت و ۸۷ صندوق اخذ رأی در روستاها است.

عابدی با ذکر اینکه حدود ۱۳۳ هزار نفر در شهرستان‌های اهر و هریس در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم این حوزه انتخابیه واجد شرایط رأی هستند، گفت: از مجموع تعداد واجدین شرایط رأی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس، حدود ۸۳ هزار نفر در اهر و ۵۰ هزار نفر در شهرستان هریس است.

چهار نفر داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهر و هریس ثبت‌نام کردند

سعید شبستری اظهار کرد: از این تعداد چهار نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و دو نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ثبت‌نام کرده‌اند که هر ۶ نفر مرد می‌باشند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز آغاز و به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

شبستری گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

امروز داوطلبان انتخابات مجلس حوزه اهر و هریس از جمله احمد محرم‌زاده، ایرج میرزایی، حمید نام‌آوران و بیت‌اله عبدالهی در فرمانداری اهر حضور یافتند تا برای رقابت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نام‌نویسی کنند، اسامی افراد ثبت نام شده به صورت ترتیب زمانی و حضور آنها در فرمانداری شهرستان اهر نوشته شده است.

ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه اصفهان در استان اصفهان، اهر و هریس، مراغه و عجب‌شیر در استان آذربایجان شرقی و بندرلنگه، بستک و پارسیان در استان هرمزگان می‌رساند، از امروز شروع‌شده و تا ۱۴/ ۱۲/ ۹۵ به مدت هفت روز در وزارت کشور و فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه فوق انجام می‌شود.

انتهای پیام/