به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد مرزاپور در جلسه مشترک با معاون بهداشتی و تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به منظور بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر برگزارشد، اظهار داشت: در نیمه دوم فروردین‌ماه از نظر شیوع کرونا در شهرستان اهر شاهد پیک بیماری بودیم و سپس تا نیمه اول خردادماه روند صعودی را داشتیم و ازنیمه دوم خردادماه روند افزایشی ابتلا و بستری بیماران کرونایی دوباره اوج گرفت.

وی افزود: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۱۲ بیمار جدید در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری می‌شوند، تا این لحظه ظرفیت تمامی بخش‌های بستری بیمارستان اهر از لحاظ بستری بیماران کرونایی تکمیل شده و قصد داریم بخش جدیدالاحداث بیمارستان را برای بیماران عادی اختصاص دهیم به همین منظور تمامی بخش‌های بیمارستانی مختص بیماران کرونایی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر از افزایش آمار بیماران بدحال کرونایی و جان‌باختگان کرونایی ازابتدای تیرماه دراین شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه به طور میانگین ۵۰ درصد از تست‌های کرونا از بیماران در شهرستان اهر مثبت می‌شود و آن‌چه که امروز از آن نگران هستیم افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی است.

مرزاپور بابیان این‌که متاسفانه شهرستان اهر هر سه روز یک جان‌باخته کرونایی دارد، گفت: متاسفانه ۲۴ درصد جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.

وی از افزایش ۴ برابری بستری بیماران کرونایی طی تیرماه نسبت به چهار ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: میزان ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر طی تیرماه رشد بیش از ۲۵۰ درصدی و روند بستری نیز نسبت به چهار ماه گذشته رشد ۴۰۰ درصدی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با ابراز نگرانی از افزایش حضور مردم اهر در مراسمات عقد، عروسی، میهمانی و مراکز تجمعی همچون بازار گفت: در بانک‌های اهر به خاطر این‌که موارد ابتلا در بین کارمندان وجود داشت و جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شود طی جلسه‌ای با روئسای بانک‌ها؛ اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در بانک‌ها الزامی کرده‌ایم.

میرزاپور با ذکر این‌که در برخورد با مراسمات پنهانی عروسی و برگزاری عروسی که در باغات اهر برگزار می‌شود، از طریق دستگاه قضایی اقدام به برخورد شده است، گفت: اخیراً موارد متعددی از برگزاری مراسم عروسی در باغات اهر که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی بود را شاهد بودیم و متاسفانه بروز ابتلا به کرونا در مراسمات عروسی و ترحیم روبه افزایش است.

وی تصریح کرد: اخیراً طی نامه‌ای از فرماندار شهرستان غیر از مشاغل گروه یک، برای سایر گروه‌ها اعمال محدودیت کرونایی را خواسته‌ایم، وضعیت بحرانی شهرستانی می‌طلبد تا محدودیت‌هایی اعمال شود و دو هفته قبل نیز به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشنهاد اعمال محدودیت دادیم تا در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شود، البته ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تصمیمات شهرستانی در زمینه اعمال محدودیت را نمی‌پذیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها وارزیابی‌های انجام شده، طی سه هفته‌ی گذشته استفاده از ماسک در بین شهروندان اهری افزایش ۳ برابری داشته و ما این موضوع را در فروس ماسک در داروخانه‌ها نیز تایید می‌کنیم.