به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید حسین هاشمی در حاشیه نشست بررسی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جاده اهر – هریس – تبریز از جمله جاده‌هایی است که به لحاظ تردد مسافران و گردشگران برای دولت نگران‌کننده بوده است.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: بنا به توصیه استاندار آذربایجان شرقی تصمیم گرفتیم از بزرگراه اهر – هریس – تبریز بازدیدی داشته باشیم البته ساخت این بزرگراه بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و ما در وزارت کشور از نظر تصادفاتی که در این جاده رخ می‌دهد مسئول هستیم.

وی روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز را امیدوارکننده دانست، افزود: گزارش‌های پیمانکاران در خصوص احداث این بزرگراه بسیار خوب بود و امیدواریم برای اینکه در این مسیر شاهد هیچ‌گونه حوادث رانندگی نباشیم بایستی بزرگراه اهر – هریس – تبریز نهایتاً در سال ۹۷ به بهره‌برداری کامل برسد.

هاشمی تأکید کرد: با توجه به سابقه اجرایی‌ام احتمال این‌که بزرگراه اهر – هریس – تبریز سال آینده به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد، قطعاً منابع مالی نیز در روند احداث این بزرگراه تأثیر می‌گذارد و یقیناً نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با حمایت‌ها و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهند در تخصیص اعتبارات مؤثر خواهند بود.

قائم‌مقام وزیر کشور با تأکید بر اینکه در روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز هیچ‌گونه مشکلی ندیده‌ایم، خاطرنشان کرد: پیمانکاران با اراده‌ای که دارند سعی می‌کنند تا این پروژه در اسرع وقت به  بهره‌برداری برسد تا هم مردم و پلیس از نظر امنیت و تلفات جانی تردد کنند.