به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر با اشاره به این‌که قیام امام حسین(ع) بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا، تأثیر زیادی بر عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر داشت؛ به طوری که عملکرد اقناع کننده نبود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر افزود: ادارات دولتی، نهادها، ارگان‌ها و تمامی محلات و بخش‌ها بایستی در تراز اسلامی باشد؛ این در حالیست که برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر در این ذیل است.

وی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف انقلابی و شرعی و دینی مسئولان و مردم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ گروه در قالب گروه‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اهر ساماندهی و سازمان‌دهی شده است و برای ۳۴۰ نفر تحت عنوان طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان کارت شناسایی صادر کرده‌ایم.

صفی از تشکیل ۸ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های تخصصی شامل حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، محیط زیست، سلامت و … تشکیل یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر، اجتماع طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مصلای نماز جمعه، حمایت عملی از تولید ملی و کالای ایرانی، برگزاری نشست‌ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و ادارات، تولید محتوای آموزشی، تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی و مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک توسط اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات با هیأت‌های عزاداری و مقابله با بدعت‌ها و آسیب‌های عزاداری را از جمله اقدامات این ستاد در ایام کرونایی عنوان کرد.

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان اهر خبر داد و اضافه کرد: هنوز شورای امر به معروف و نهی از منکر در یکسری از ادارات شهرستانی تشکیل نیافته است که درصدد تشکیل شورا در این ادارات هستیم.