به گزارش خبرنگار اهرامروز، عدالت حاجی‌پور در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کلیبر اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی مخلصانه و جان بر کف شبانه‌روز برای امنیت و انتظامی جهت حاکم بودن امنیت و آرامش در جامعه قدم برمی‌دارند و در شرایط که کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران با وجود درگیری در جنگ؛ ایران در امنیت کامل به سر می‌برد و این مهم را مدیون نیروهای مسلح و نیروی انتظامی هستیم.

وی با اشاره به این‌که کلیبر شهرستانی دارای پتانسیل‌های گردشگری است، افزود: آن‌طور که در آمارها نشان داده می‌شد تا پیش از شیوع ویروس کرونا؛ سالانه بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر به شهرستان کلیبر سفر کردند و البته دلیل اصلی مسافرت گردشگران به این شهرستان تامین امنیت پایدار از سوی نیروی انتظامی است.

فرماندار شهرستان کلیبر ادامه داد: یکی از مشکلاتی سال‌هاست با آن گریبانگیر هستیم تمرکزگرایی در مرکز استان است و آن‌طور که باید و شاید به شهرستان‌های دارای محرومیت توجه چندانی نشده است و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های استانی بر حسب وظیفه‌ای که دارند به شهرستان گردشگری و محروم آذربایجان شرقی؛ یعنی شهرستان کلیبر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حاجی‌پور با ذکر این‌که شهرستان کلیبر به دلیل محرومیت بیشتر مهاجر فرست بوده تا این‌که مهاجرپذیر باشد، گفت: شهرستان کلیبر در حوزه راهداری ۳۰ درصد از متوسط استانی عقب‌ماندگی دارد و در سایر حوزه‌ها نیز محرومیت این شهرستان از خدمات و امکانات دولتی غیرقابل کتمان است و اگر بخواهیم محرومیت از شهرستان کلیبر زدوده شود نیازمند توجه بیشتر مرکز استان به شهرستان‌های محروم و تمرکززدایی است.

وی با آرزوی موفقیت برای فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان کلیبر یادآور شد: ما برای تحقق منویات و انتظارات مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی؛ آماده هرگونه همکاری با فرماندهی جدید نیروی انتظامی کلیبر هستیم.

فرماندار شهرستان کلیبر بابیان این‌که به موضوع صنعت گردشگری شهرستان کلیبر؛ صرفاً دیدگاه فرهنگی و تاریخی داریم، ابراز داشت: گردشگرپذیری را به جای نگاه قومیتی؛ به عنوان حرکت فرهنگی و تاثیرگذار در رونق اقتصادی می‌بینیم به طوری که حوزه گردشگری در شهرستان کلیبر پا به عرصه گردشگری فرهنگی و تاریخی گذاشته است و انتظار داریم با همراهی تمامی دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم حوزه گردشگری را توسعه دهیم.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: ما به دنبال صنعت گردشگری در شهرستان کلیبر هستیم که اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان را متحول کند این در حالی است که ظرفیت و پتانسیل‌های لازم نیز وجود دارد و تحقق این مهم به همکاری و همراهی مردم و مسئولان بستگی دارد.

انتهای پیام/