به گزارش خبرنگار اهرامروز، اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگاران؛ از ثبت‌نام ۶۰۴۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر خبر داد و گفت: اگر ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تمدید نشود افراد واجد شرایط از بین ثبت‌نام‌کنندگان انتخاب می‌شوند تا روند اداری را طی کنند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر افزود: سهمیه شهرستان اهر از طرح نهضت ملی مسکن، ۲ هزار و ۲۰۹ واحد مسکونی است ولی چون ثبت‌نام بیش از انتظار بود سعی می‌کنیم تا سهمیه واحدهای مسکونی و اختصاص زمین برای احداث مسکن را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمین برای احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در فاز چهار شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری اختصاص یافته و شرکت شیخ شهاب‌الدین مسئولیت احداث این واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

فلاح همچنین از ثبت‌نام ۴۹۰۰ نفر در طرح ودیعه مسکن در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: افرادی که برای ودیعه مسکن در شهرستان اهر ثبت‌نام کرده‌اند برخی‌ها وام دریافت کرده و برخی دیگر نیز در حال طی مراحل اداری هستند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر تأکید کرد: برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، بایستی فرد متقاضی واحد مسکونی دارای سند به نام خود نداشته باشد و فُرم ج سبز باشد.

وی بابیان این‌که پروژه‌های ساخت مسکن پس از بررسی صلاحیت شرکت‌های تعاونی واگذار می‌شود، ابراز داشت: در گذشته هر شرکت تعاونی که برای ساخت مسکن اقدام می‌کرد بدون بررسی صلاحیت پروژه را واگذار می‌کردند و در نتیجه برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شد؛ اما الان این‌گونه نیست بلکه پروژه‌های مسکن به شرکت‌هایی واگذار می‌شود که سابقهٔ موفق و صلاحیت داشته باشند. فردی در گذشته حتی نمی‌توانست نام خود را بنویسد پروژه تحمیل می‌گرفت و نهایتاً افتضاح به بار می‌آوردند.

خبر از: علی دایلاری اصل