به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمد میرزاپور در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر اظهار داشت: از بابت بازگشایی باشگاه‌های ورزشی، مدارس و مساجد نگرانی‌هایی داریم که خدای‌ناکرده به خاطر بی‌توجهی‌ها به پروتکل‌های بهداشتی مدیریت از دستمان خارج شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به اینکه باید به زندگی با ویروس کرونا عادت کنیم، افزود: تا زمانی که واکسن برای این ویروس تولید نشده نمی‌توان انتظار داشت به کلی ریشه‌کن می‌کنیم و یا این‌که وضعیت در اهر سفید می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز و زمستان امسال گفت: شبکه بهداشت و درمان اهر در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها در رابطه با مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در پاییز امسال آماده می‌شود.

میرزاپور تاکید کرد: واقعیت این است که باید به بدترین حالت در زمان شیوع ویروس کرونا چاره اندیشی کنیم و حدالامکان نقاهتگاه در اهر دایر کنیم چراکه در موج دوم شیوع این ویروس قطعاً شرایط فعلی را نخواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بیان کرد: اگر موج دوم شیوع ویروس کرونا با آنفولانزا در پاییز و زمستان امسال مقارن باشد بیمارستان باقرالعلوم اهر جوابگوی نیازهایمان نخواهد بود و بایستی بیمارستان جایگزین داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که برای تکمیل طول درمان بیماران کرونا مثبت نیاز به راه‌اندازی نقاهتگاه داریم، گفت: پیشنهاد ما این است که بیماران کرونایی باید در اتاق‌های مجزا بستری شوند و اینکه بخواهیم مثلاً ۴۰ بیمار کرونایی را در یک سالن بستری کنیم در بهبودی آنها توفیقی حاصل نمی‌شود و لازم است تا هر بیمار یا چند بیمار را در یک اتاق مجزا بستری کنیم.

میرزاپور خاطرنشان کرد: از تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان اهر تقاضا دارم تا به ما کمک کنند تا بیمارستان قدیم اهر را با تجهیز به نقاهتگاه تبدیل کنیم ون در هر شرایطی باید برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا آماده باشیم.

انتهای پیام/