به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اهر اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌ها زمانی به نتیجه می‌رسد که اقدام عملی داشته باشیم، تشکیل جلسات صرف این‌که بندهایی مصوب و از اجرای آن اطمینان نداشته باشیم راه‌گشا نیست، به نظرم اگر تنها چند مصوبه در جلسات داشته باشیم و پیگیری اجرای این مصوبات بهتر می‌توانیم به نتایج مثبت دست یابیم.

وی افزود: همه‌ی مدیران استانی و شهرستانی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان اهر و منطقه قره‌داغ اذعان می‌کنند و معتقدند با داشتن ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف، متاسفانه عقب‌ماندگی‌هایی نیز دارد، با این شرایط چرا از ظرفیت‌ها برای توسعه شهرستان  و منطقه تاکنون استفاده نشده است؟

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری می‌تواند نتایج مثبتی برای شهرستان اهر و به تبع منطقه قره‌داغ داشته باشد و هماهنگی بین‌بخشی در این زمینه نیز بر عهده فرماندار شهرستان است.

محرم‌زاده با ابراز تاسف از این‌که برخی قوانین مصوب مجس شورای اسلامی بر خلاف همدیگر بوده و به عبارتی برخی قوانین با همدیگر متضاد هستند، گفت: مثلاً اداره‌ای به سرمایه‌گذار می‌گوید فلان کار را انجام دهید و از آن طرف اداره‌ای می‌گوید نمی‌توانید انجام دهید! به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادم تا به جای تصویب قوانین جدید، به دنبال اصلاح قوانین دست و پا گیر در مجلس باشیم.

وی خطاب به مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: بهتر است از شعار دادن‌ها فاصله بگیریم و اگر می‌گوییم اهر و ارسباران پایتخت ورنی ایران است آن را عملیاتی کنیم، در حالی که صرف سخن گفتن گره از مشکلات باز نمی‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: متاسفانه کمپ گردشگری فندقلوی شهرستان اهر همچنان بلاتکلیف مانده و هیچ تصمیمی در رابطه با نحوه استفاده از بزرگ‌ترین سایت گردشگری این شهرستان گرفته نشده است، وقتی سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌خواهد سرمایه‌گذاری میلیاردی انجام دهد باید از این سرمایه‌گذار حمایت کنیم، مگر شهرستان اهر از شهرهایی که بدون جاذبه طبیعی تبدیل و با جاذبه‌های دست‌ساز تبدیل به قطب گردشگری شده‌اند چه چیزی کم داریم؟َ!

محرم‌زاده با تاکید بر این‌که مسائل مهم و اثرگذار استان و شهرستان‌ها در مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی طرح و تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: اگر مشکل و معضلی در حوزه‌ای از حوزه میراث فرهنگ و گردشگری وجود دارد آن را به مجمع نمایندگان استان منتقل دهید تا پیگیری حل آن باشیم و اتحادی که بین نمایندگان وجود دارد به قطع یقین به نتیجه‌های مثبتی دست می‌یابیم.

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی تاکید و خاطرنشان کرد: در ادارات به مردمی که مراجعه کرده‌اند محبت کنیم و با احترام رفتار کنیم، اگر نمی‌توانیم مشکلات آنها را حل کنیم حداقل می‌توانیم محترمانه رفتار نماییم.

انتهای پیام/