به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی سلیمی شاملو در نشست مشترک نماینده اهر و هریس با رئیس و معاونین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که به منظور تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بعد از واحد تبریز، از نظر تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی و فضای آموزشی دومین دانشگاه بزرگ آذربایجان شرقی است.

وی افزود: در ناحیه بندی جدید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان‌های اهر، ورزقان، کلیبر، خداآفرین، هوراند و هریس یک ناحیه در استان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اضافه کرد: بودجه‌ای که در حمایت از نخبگان، طرح‌های فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان توزیع می‌شود انتظار داریم شهرستان اهر نیز در این بودجه سهمی داشته باشد و اهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سهم خود در بودجه چندین سال است که محروم مانده و فاقد نمایندگی پارک علم و فناوری است.

سلیمی با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای میزبانی از راه‌اندازی نمایندگی پارک علم و فناوری کاملاً آماده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از نظر فضای آموزشی و آزمایشگاهی برای ایجاد مرکز رشد، امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار می‌گذارد تا امکان و زمینه حمایت از نخبگان اهری فراهم شود.

وی از آمادگی تمام و کمال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور خبر داد و خاطرنشان کرد: ما فرقی بین دانشگاه‌های اهر نمی‌بینیم و برای ایجاد مرکز رشد هر یک از ساختمان‌ها را که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزیند در اختیارشان قرار می‌دهیم و در عین حال ار طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کنیم.