به گزارش خبرنگار اهرامروز، بهبود سعادتی (کد نامزدی ۱۹۸) نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر بوده که در سوابق خود کارمند رسمی معدن مس سونگون، مدیرعاملی باشگاه آکادمی فرهنگی و ورزشی شهید عباسقلیزاده پاس اهر و مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان اهر را دارد.

به‌منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با اهداف و برنامه‌ها و نکته نظرات با بهبود سعادتی نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به گفت‌وگوی تفصیلی نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید؛ بهبود سعادتی در برنامه‌هایی که بر اساس آن در انتخابات شورا شرکت کرده معتقد است که باید خدمات شهری به‌صورت عادلانه و یکسان در بین شهروندان توزیع شود و همچنین می‌گوید نباید بین شهروندانی که در حاشیه شهر اهر زندگی می‌کنند با شهروندان مرکز شهر از نظر بهره‌مندی از خدمات شهری تبعیض وجود داشته باشد.

مشروح گفت‌وگوی تفصیلی بهبود سعادتی نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به شرح ذیل می‌باشد؛

لطفاً در ابتدا ضمن معرفی خودتان سوابق شغلی‌تان را نیز بفرمایید؟

بهبود سعادتی: بنده بهبود سعادتی متولد ۱۳۵۳ شهر اهر هستم و مدرک تحصیلی‌ام فوق‌لیسانس عمران گرایش سازه است، هم‌اکنون با بیست سال سابقه کارمند معدن مس سونگون هستم و همچنین افتخار عضویت در نظام‌مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر را دارم و از طرفی نیز مدیرعامل باشگاه آکادمی فرهنگی و ورزشی شهید عباسقلیزاده پاس اهر هستم.

با چه هدفی به عرصه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر ورود پیداکرده‌اید؟

بهبود سعادتی: با هدف خدمت به شهر کهن‌سال و فراموش شده خود شهرستان اهر وارد گود انتخاباتی شده‌ام تا بتوانم از اندوخته علم و تجارب خود جهت پیشرفت شهرم استفاده کنم.

با توجه به نامزدی حضرت‌عالی در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر، لطفاً خلاصه‌ای از برنامه و اهداف خود را برای مخاطبان توضیح دهید؟

بهبود سعادتی: برنامه و اهداف خود را در بیست بند در بروشور خود جهت ارائه به مردم اعلام کرده‌ام که برای مثال پنج مورد از آن را ذکر می‌کنم، یکی از برنامه‌های بنده توزیع عادلانه امکانات شهرداری در مناطق مختلف شهری به‌طور یکسان است که البته و یا متأسفانه اقداماتی در این خصوص از شهرداری و یا شورا ندیده‌ایم به‌طوری که اغلب خدمات شهرداری در هسته مرکزی شهر هار متمرکز می‌شود و خدمات به‌طور عادلانه در مناطق حاشیه‌ای شهر توزیع نمی‌شود این‌یکی از برنامه‌های بنده بوده تا بتوانم تمامی مردم اهر را در هر منطقه‌ای که ساکن هستند از این خدمات بهره‌مند کنم.

جلوگیری از اتلاف هزینه‌های اضافی و بیهوده، استفاده از کارشناسان مجرب در تمامی بخش‌ها به جهت توسعه شهری، ساماندهی محل تجمع کارگران فصلی واقع در شهرک و ساماندهی رسانه‌ای برای ارائه گزارش عملکرد شورا به مردم از دیگر برنامه‌های بنده است.

شورا از منظرهای مختلف چه اهمیتی دارد؟

بهبود سعادتی: امر شورا و مشورت آن‌چنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره به نام شورا را به آن اختصاص داده است، همه می‌دانیم که با امر شورا، زندگی در جریان صحیح و تعالی خود پیش می‌رود، شورا و مشورتی که در آن مصلحت و اندیشه در کنار هم قرار می‌گیرند و با اتّکا به قرآن، عمل صحیح شکل می‌گیرد، در زندگی روزمره، بارها شاهد اعمال نادرست بوده‌ایم. با یک واکاوی می‌توان دریافت که کارهای شورایی به لحاظ ساختاری و شیوه‌ی عمل از چهارچوب و اسلوب بهتری برخوردار است.

در آیه ۳۸ سوره شورا آمده است: « الذین استجابوا لربهم و اقاموا … » خداوند در این آیه چهار ویژگی برای مؤمنان برشمرده است، از جمله: لبیک به پروردگار، برپایی نماز، مشورت در کارهایشان و انفاق از دارایی‌شان، از این آیه استفاده می‌شود که انسان مؤمن اهل مشورت است و در پیشرفت کارهایش، تنها به عقل و خرد خویش اکتفا نمی‌کند بلکه از دیدگاه‌های دیگران نیز نهایت استفاده را می‌کند.
مشورت ادراک و هشیاری دهد عقل‌ها مر عقل را یاری دهد.

چه کسانی و با چه معیارهایی باید به شورای اسلامی شهر راه یابند تا شهر به‌خوبی مدیریت شده و توسعه یابد؟

بهبود سعادتی: مشکل این است گاهی با چشمان بسته، نامستعد را به‌جای مستعد برمی‌گزینیم و کسانی که توانایی خدمت را ندارند انتخاب می‌نماییم. شورای شهر محل آزمون و خطا نبوده و جایی برای اشتغال نیست، شورای شهر محلی برای کارآموزی و هزینه کردن از جیب شهروندان نیست. برای تصدی این مسئولیت سنگین، افرادی که تقوا، درستکاری و امانت‌داری‌شان برای مردم روشن است و شهر را با تمام ویژگی‌های فرهنگی‌اش می‌شناسد و اهل جار و جنجال و دروغ‌پراکنی نیستند از مسائل عمران و رشد توسعه شهری آگاهی دارند و برای کسب درآمد و تحصیل مال به میدان نیامده‌اند، اهل حلم و تدبیرند و کار جمعی کردن بلدند، انتقاد پذیرند، شجاعت لازم برای دفاع از منافع شهر را دارند و توان رایزنی و همکاری با مجموعه مدیریت شهری را دارند می‌توانند یکی از معیارهای انتخاب من و تو باشد تا با هم ما شویم.

داوطلب عضویت در شورای شهر باید از شهر و شهرداری و شهروند و شهروندی، تعاریف استاندارد داشته باشد و قالب‌ها و محتواها را بشناسد و بداند مقصد کجاست و مسیریابی را به‌درستی انجام دهد و ابزار مناسبی در رسیدن به مقصد داشته باشد و کارآمدان را با خود همراه کند، عضو شورای اسلامی باید بتواند با اقتدار بخشی به شهردار در جلسات ستادی زمینه‌های برخورداری شهر از بودجه‌ها و اعتبارات کافی ملی و استانی را فراهم آورده و به‌جای خود محوری و خودپردازی، دگرخواهی و دگرپردازی و شهر پردازی را در دستور کار خود قرار دهد، امیدواریم با سپردن شورای اسلامی به دست افراد شایسته باعث پیشرفت، آبادانی و توسعه شهر و دیارمان باشیم چرا که شوراها مدنی‌ترین و ملموس‌ترین عصاره‌ی فضایل شهروندان بوده و بایستی شامل بهترین‌ها باشند.

در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر شاهد رفت و آمد شهرداران متعددی بودیم به نظر شما دوره پنجم شورا در انتخاب شهردار بایستی به چه مواردی توجه داشته باشد؟

بهبود سعادتی: اولاً دوره پنج شورای اسلامی شهر اهر معیار خود را انتخاب یک شهردار قدرتمند قرار دهد و از طرفی در انتخاب شهردار عجولانه تصمیم نگیرند در حالی که انتخاب شهردار بومی برای شورا و شهر اهر بسیار مؤثر خواهد چراکه شهر اهر مدیرانی کارآمد و توانمند دارد.

اعضای شورا قبل از اینکه فردی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنند باید با مشورت با همدیگر و یا معتمدین و بزرگ شهر از کارآمدی فرد اطمینان داشته باشند به‌طوری که در تغییر و تحول در شهردار آسیب‌های جدی به شهر وارد می‌شود و نمی‌توان ۴ سال را به یک دوره امتحان شهرداران تبدیل کرد پس بر همین اساس در این دوره شورا دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید بکوشیم تا شهری آباد و توسعه‌یافته به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

سخن آخر؟

بهبود سعادتی: تنها خواسته بنده از مردم فهیم و ولایتمدار شهر اهر، پیروی از ولایت مطلق فقیه بوده و امید آن را دارم که مردم این بار در انتخابات ضمن اینکه مجدداً به دعوت رهبر بزرگوار و فرزانه‌مان به جهت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح لبیک گفته و افتخار دیگری را برای کشور، استان و شهرمان به ارمغان خواهند آورد و هر رای مردم همانند خاری است که به چشم دشمنان فرو می رود پس بنا بر این شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است.

یقیناً مردم آگاه و هوشیار و ولایی شهر اهر با انتخاب‌های شایسته و آگاهانه خود شورایی برای شهرمان انتخاب خواهند کرد که باعث پیشرفت و توسعه خواهد شد و امیدوارم در صورت صلاحدید بهبود سعادتی (کد نامزدی ۱۹۸) را در بین انتخاب‌هایشان فراموش نکنند.

انتهای پیام/