به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان اهر با اشاره به اینکه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی یکی از حساس‌ترین پست‌هاست اما اهمیت روابط عمومی‌ها آن‌چنان که باید و شاید احساس نمی‌شود، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها ضمن اینکه باید با رسانه‌ها همکاری و تعامل داشته باشند از مدیران نیز می‌خواهیم روابط عمومی را در کنار خود ببینند.

وی افزود: دهه فجر بهانه‌ای است تا دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود را برای مردم بازگو و تبیین کنند که بخشی از آن به روابط عمومی‌ها و بخشی دیگر به رسانه‌ها مربوط است.

فرماندار شهرستان اهر روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی را پل ارتباطی بین مردم و رسانه‌ها و مسئولین عنوان کرد، ادامه داد: تأسف می‌خورم از اینکه مدیران در مراسمات و برنامه‌های دهه فجر حضور می‌یابند اما مسئولین روابط عمومی دستگاه زیر نظر خود را به این برنامه‌ها نمی‌آورند در حالی که اگر به روابط عمومی کم‌محلی شود با این وضع نمی‌توان بین مردم و رسانه‌ها ارتباط خوبی شکل گیرد.

محمودی تأکید کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه‌های مختلف در شهرستان اهر برگزار می‌شود اما جای روابط عمومی‌ها که می‌توانند این برنامه‌ها را مدیریت کنند خالی است این ضعف در دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر لمس می‌شود و عدم ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌ها با مردم و رسانه‌ها و انعکاس عملکردها برای دستگاه‌ها نقطه‌ضعف به‌حساب می‌آید.

وی بابیان اینکه بارها طی نامه‌های مکتوب به دستگاه‌ها تأکید کرده‌ایم تا با رسانه‌ها تعامل و همکاری کنند، گفت: متأسفانه دستگاه‌ها در ایام دهه فجر که می‌بایست با رسانه‌ها تعامل و همکاری داشته باشند و علی‌رغم اینکه بارها تأکید کرده‌ایم عملکردها را اطلاع‌رسانی کنند اما یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند تعامل و همکاری کنند و با وجود ارسال بخشنامه مکتوب ولی معدود دستگاه‌هایی بودند که با رسانه‌ها همکاری کردند.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم پاسخگویی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر تأکید کرد، افزود: دستگاهی در طول سال اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دهد ولی نمی‌تواند آن‌طور که شایسته است اقدامات خود را برای مردم تبیین کرده و با رسانه‌ها تعامل داشته باشد و وقتی گفته می‌شود صاحبان اصلی این نظام و انقلاب مردم هستند لازم که مردم بدانند دستگاه‌ها چه فعالیت و اقداماتی انجام می‌دهند.

محمودی از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان اهر و انتخاب هیئت‌رئیسه خبر داد، گفت: تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان اقدامی مبارک در راستای احیای جایگاه روابط عمومی‌هاست و شاید جزو اولین شهرستان‌هایی باشیم که این شورا را تشکیل می‌دهیم ولی اگر در مسئولین روابط عمومی‌ها این علاقه وجود نداشته باشد و مدیران حمایت نکنند این اتفاق نمی‌افتد.

گفتنی است؛ علی عبدی مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهر به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان اهر انتخاب شد.

انتهای پیام/