به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بوی نامطبوع و زباله‌گاه اهر افزود: گلایه‌های شهروندان اهری از بوی نامطبوعی که موجب نارضایتی مردم می‌شود کاملاً به حق است و این ضعف تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود.

رئیس دادگستری اهر بر لزوم رفع بوی نامطبوع در سطح شهر اهر از سوی ادارات ذی‌ربط تأکید کرد و افزود: اینکه به خاطر بوی نامطبوع که زندگی مردم را سلب کرده و برخی دستگاه‌ها در این‌باره به شبهات و انتقادات پاسخ نمی‌دهند، به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

وی ادامه داد: به صراحت اعلام می‌کنم هر مدیر یا مسئولی که ترک فعل کند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد که قانوناً ترک فعل یا همان کوتاهی از عمل به وظایف محوله جرم محسوب می‌شود. حال باید به هر طریقی معضل بوی نامطبوع در سطح شهر اهر ریشه‌کن شود.

نظری با اشاره به ضرورت حل معضل بوی نامطبوع در شهر اهر ابراز داشت: اداره آب و فاضلاب شهرستان اهر بایستی برای حل معضل بوی نامطبوع برنامه داشته باشد، اگر قرار باشد معضل بوی نامطبوع اهر با انتظار کشیدن برای تخصیص اعتبار دولتی حل شود قطعاً نارضایتی شهروندان اهری تشدید خواهد شد.

رئیس دادگستری اهر از تعیین ضرب‌الاجل ۷ روزه برای اداره آب و فاضلاب شهرستان اهر جهت حل معضل بوی نامطبوع در شهر اهر خبر داد و گفت: بهانه‌تراشی و فرار از مسئولیت در قبال حل معضلات و مشکلات شهروندان از سوی هر مقام و مسئولی قابل‌قبول نیست، در غیر این‌صورت دستگاه قضایی برای احقاق حقوق عامه راساً ورود می‌کند.

وی با اشاره به چرای دام و حضور زباله‌گردها در زباله‌گاه اهر گفت: مسئولیت زباله‌گاه اهر با شهرداری است، اینکه در رسانه‌ها می‌بینیم در زباله‌گاه دام به چرا می‌برند و کسی مانع نمی‌شود جای سؤال است، چرای دام در زباله‌گاه نمونه عینی تهدید امنیت غذایی مردم است.

نظری با ذکر این‌که در تأمین سلامتی مردم با هیچ کسی مماشات نمی‌کنیم، گفت: شیرآبه زباله‌گاه اهر طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان بسیار خطرناک و آلوده است و از طرفی حضور بی‌دغدغه زباله‌گردها و چرای دام در زباله‌گاه شهرداری اهر خطرهای دیگری را متوجه امنیت غذایی می‌کند، شهرداری اهر نسبت به رفع معضلات زباله‌گاه اهر اقدام سریع کند. همچنین فنس‌کشی زباله‌گاه و دفع آسیب‌های شیرآبه زباله‌گاه از سوی شهرداری اهر انتظار می‌رود.

رئیس دادگستری اهر با ذکر این‌که از پیگیری‌های شبانه‌روزی خبرنگاران برای شناسایی منشأ بوی نامطبوع در سطح شهر اهر قدردانی می‌کنم، اضافه کرد: کارشناسان دادگستری به همراه ادارات ذی‌ربط برای رفع معضل بوی نامطبوع خواهند بود و برای حل این معضل اکیپ تشکیل می‌شود، همچنین در هفته‌ی آینده جلسه‌ای برای ارزیابی اقدامات ادارات تشکیل خواهد شد.

وی از اداره آب و فاضلاب شهرستان اهر خواست تا شهروندانی که فاضلاب منازل را به صورت سطحی رها می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی کند، گفت: همچنین آبیاری باغات و مزارع کشاورزی با آب فاضلاب ممنوع است و به کشاورزانی که با آب فاضلاب اراضی کشاورزی را آبیاری می‌کنند اول اخطار دهند در صورت بی‌توجهی نسبت به جمع‌آوری موتورهای پمپ آب اقدام شود.

نظری از ممنوعیت هرگونه تجمع به هر بهانه‌ای برای مقابله و کنترل بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و افزود: سلامتی مردم در شرایطی که انواع جهش‌یافته ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر و فرسودگی کادر درمان از هر عملی مهم‌تر است.

رئیس دادگستری اهر با گلایه از بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، خطاب به مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: هر تجمعی که موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود را به دستگاه قضایی معرفی کنید تا برخوردهای قانونی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر مدیر اداره‌ای از انجام وظایف کوتاهی کند دستگاه قضایی با مدیر کم‌کار برخورد می‌کند لذا توصیه امروز زمینه‌ساز ناراحتی نشود، بهانه‌تراشی با این‌که نمی‌شود و نمی‌توانیم نداریم، بلکه ترک فعل محسوب شده و دستگاه قضایی ورود می‌کند.

خبر از: علی دایلاری اصل