به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در اهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: زمانی که امام راحل دستور تشکیل بسیج را دادند شاید برخی‌ها آن زمان با افکار لیبرالیستی و فمینیستی مخالف تشکیل بسیج بودند.

وی افزود: در تحولات سوریه که سوری‌ها در حال مقابله با تروریست‌های داعش بودند بسیج مردمی شکل گرفت و ابتدا ارتش سوریه با تشکیل نیروهای شبه‌نظامی بسیج مردم مخالف بودند بسیجی‌ها با آموزش ۱۵ روزه به مصاف مقابله با داعش می‌رفتند اما بعدها با تأثیرگذاری بسیج مردمی سوریه بر اوضاع سیطره یافتند و حال می‌بینیم بسیج و ارتش سوریه کنار یکدیگر با تروریست‌های داعش مقابله می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند بسیجیان باید در فکر تشکیل دولت بزرگ جهانی باشند و مقام معظم رهبری در مورد بسیج می‌فرمایند: بسیج یک حرکت احساسی نیست، بسیج متکی به دانستن و بصیرت است، بسیج جناحی نیست بلکه متعلق به انقلاب است و باید به جمله رهبری در مورد بسیج که فرمودند پاک‌ترین و آماده بکار ترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت جمع شدند ما به این نگاه رهبری افتخار می‌کنیم.

ایمانی بابیان اینکه نخستین برنامه هفته بسیج را در شهرستان اهر با تجدید میثاق با نماینده ولایت‌فقیه در شهرستان آغاز کرده‌ایم، گفت: برگزاری نشست‌های روشنگری، یادواره‌های شهدای شهری و روستایی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، ارائه خدمات درمانی رایگان، غبارروبی مزار شهدا و مهم‌ترین آن اجتماع ۹۰۰۰ هزارنفری بسیجیان از جمله برنامه‌های مهم هفته بسیج در شهرستان اهر است.

وی از اجرای ۱۴۰ عنوان برنامه شاخص هم‌زمان با هفته بسیج در شهرستان اهر خبر داد و افزود: علاوه بر برنامه‌های شهرستانی، پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز هر یک برنامه‌هایی داخلی برای گرامیداشت این هفته برگزار می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر همچنین از راه‌اندازی گشت‌های ویژه بسیج به‌صورت محله محور در شهر و روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: هر یک از پایگاه‌های مقاومت بسیج موظف است تا در حوزه استحفاظی خود در بحث امنیت و در جهت کمک به برداران نیروی انتظامی گشت‌های محله محور را آغاز می‌کنند.

ایمانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گشت‌های محله محور ویژه بسیج شهری و روستایی پیش از این به‌صورت آزمایشی اجرایی شده و بسیجیان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و حال آماده خدمتگزاری هستند و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری هرجایی که نیاز به بسیج است بسیجیان در آنجا مشغول به خدمت خواهند بود لازم به ذکر است که این طرح گشت محله محور “طرح رضویون ” نام دارد.

انتهای پیام/