به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با جوانان و نخبگان اهر که به مناسبت هفته جوان صورت گرفت، اظهار داشت: آینده جوانان از اینی هم که هست می‌تواند بهتر و نتیجه‌بخش‌تر باشد مگر این‌که والدین، مربی و شرایط زندگی زمینه را فراهم کند و بایستی جوانان از جوانی خود به‌خوبی مراقب باشند تا در دوران پیری و کهولت سن افسوس روزهای گذشته و دوران جوانی را نخورند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه جوانان اجازه دهند که دوران جوانی بیهوده سپری شود، افزود: بلکه از جوانی بهتر می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: انگیزه‌های ارتقاء علمی از نیازهای جوانان امروزی است که باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توان در جامعه برای جوانان انگیزه تحصیل علم به وجود بیاید، با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد انگیزه تحصیل و علم به خطر افتاده و تمامی مشکلات جوانان نشات گرفته از بیکاری است.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه جوانان نباید هیچ‌گاه تحصیل و علم‌آموزی را به خاطر نبود شغل مناسب کنار بگذارند بلکه این نوع تفکر جفا است، اضافه کرد: علم کمال است و با مسئله اشتغال و حرفه‌آموزی و مهارت تفاوت دارد و نباید به این فکر کرد چون دوستانم با مدرک تحصیلی بالا نتوانسته‌اند شغل پیدا کنند ادامه تحصیل نمی‌دهم و این تفکر اشتباهی است درحالی‌که با تفکر غلط بایستی مبارزه کرد.

امام جمعه اهر بیان داشت: متأسفانه برخی‌ها می‌خواهند علمیت را از جوانان انقلابی و حزب‌اللهی گرفته و اراده آن‌ها را سست کنند و نباید اجازه دهیم که کمال خواهی مانع از علم‌آموزی شود.

وی افزود: با توجه به این‌که علم جامعه را آباد می‌کند درحالی‌که در هر جامعه‌ای اگر علم حاکم باشد بر جوامع دیگران اشرافیت دارد و منشأ شیطنت‌های برخی از قدرت‌های جهانی برگرفته از علم، تکنولوژی و سواد است، با وجود دانشمندان و امکانات روز دنیا اگر ترغیب‌های علمی مقام معظم رهبری نبود نمی‌توانستیم به‌جایی برسیم.

آیت‌الله حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه دشمنان قصد دارند تا در کشور ایران استحاله فرهنگی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از مضمون‌های چون دین و اسلام باعث عقب‌ماندگی جامعه می‌شود سعی دارند تا این فرهنگی ملی و بومی‌مان را از ما بگیرند و در این شرایط که دشمنان با ترفندهای مختلفی وارد عرصه جنگ نرم شده‌اند جوانان از هویت دینی و اصیل به‌شدت مراقبت کنند درحالی‌که دشمن در پی بی‌هویت کردن جوانان ایرانی است.

انتهای پیام/