به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی شرکت مولیبدن مس آذربایجان، احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس به همراه سید جلال عطائی مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در بازدید از روند راه‌اندازی کارخانه آهک هیدراته اظهار داشت: با تولید محصول نهایی در روزهای آتی، قدم محکم اول در مسیر رشد و شکوفایی اشتغال و تولید اهر با سرمایه‌گذاری شرکت مس برداشته خواهد شد و مسیر روشنی برای آغاز طرح‌های توسعه ترسیم خواهد گردید.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های توسعه کارخانه ابراز امیدواری کرد: بنده مجدانه پیگیر فعال‌سازی و توسعه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مضاعف در این طرح ملی هستم و انشالله با اهتمام قابل تحسین مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان و حمایت‌های شرکت ملی مس، به زودی شاهد توسعه این مجموعه به فازهای جدید خواهیم بود تا زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان عزیز و مستعد اهر فراهم شود.

محرم‌زاده خاطر نشان کرد: استارت هیت‌آپ کوره زده شده و در حال حاضر دمای کوره تا ۵۰۰ درجه بالا برده شده که طی روزهای آینده به دمای نهایی یعنی ۱۰۰۰ درجه خواهد رسید و با اتمام مرحله پیش‌گرم، پخت نهایی آهک انجام خواهد شد و متعاقباً واحد هیدراتاسیون راه‌اندازی خواهد گردید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از برگزاری آزمون استخدامی شرکت مولیبدن مس آذربایجان در آهک هیدراته شهرستان اهر خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از جوانان بیکار منطقه در آزمون استخدامی آهک هیدراته که در ۱۲ خردادماه برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از افتتاح کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و یادآور شد: طبق هماهنگی که با وزیر صمت انجام شده در هفته‌های آینده بعد از طی روند راه‌اندازی؛ کارخانه آهک هیدراته رسماً شروع به کار می‌کند