به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش جلسه شورای حفاظت از منابع آب اهر بر لزوم کاهش تلفات منابع آبی در خط انتقال آب از سد ستارخان تا تصفیه‌خانه آب شرب اهر تأکید کرد و افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ورودی آب به سد ستارخان؛ بایستی منابع جدید آبی شناسایی شود تا از اول سال با بحران کم‌آبی مواجه نشویم.

فرماندار اهر گفت: امور آب و جهاد کشاورزی اهر به کشاورزان با صدور اطلاعیه‌هایی در خصوص پرهیز از کشت محصولات پُرآب‌بر در سال‌زراعی هشدار داده‌اند و اگر بارندگی‌ها مطلوب باشد شاید امکان کشت نیز به وجود آید. از طرفی اعضای شورای حفاظت از منابع آب باید برای سه نوع شرایط برنامه مدیریت آب تدوین کنند.

وی بابیان این‌که هنر ما مسئولان این است که اجازه ندهیم آب شرب اهر با تهدید مواجه شود، یادآور شد: اینکه در خط انتقال آب ۹۰ لیتر در ثانیه تلف می‌شود بایستی این هدررفت در شبکه با همکاری آب و فاضلاب و امور آب به عدد مشترک برسند تا مشخص شود دقیقاً چند لیتر در ثانیه از منابع آب تلف می‌شود.

خدابخش با اشاره به این‌که اولویت اول شهرستان اهر «آسفالت» نیست، بلکه اولویت اول «آب» است، گفت: برای ارائه درخواست به رئیس‌جمهور از ما گزارش خواستند و ما یکی از پروژه‌های مهم شهرستان اهر را احداث سد کج‌رود عنوان کردیم و حتی درخواست کردیم تا از هیأت دولت؛ وزیر نیرو به اهر سفر کند. تا وضعیت منابع آبی را تشریح کرده و دستور آغاز عملیات سد کج‌رود را اخذ کنیم.

فرماندار اهر ادامه داد: سد کج‌رود به لحاظ شرایط و موقعیت برای شهرستان اهر حائز اهمیت است، در مطالعات انجام شده امکان ذخیره‌سازی ۲۶ میلیون مترمکعب آب در سد کج‌رود وجود دارد و اگر از منابع آبی رودخانه کج‌رود استفاده نکنیم از دسترس ما خارج می‌شود.