به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست هم اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ اهداف و راهکارها» در دانشگاه پیام نور واحد اهر، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها دو بال تعالی جامعه و انسان ها هستند، گفت: نشست بین اساتید و مسئولان حوزه های علمیه و دانشگاه ها اقدام ارزشمندی است که در راستای تبادل نظر، هم فکری و هم اندیشی صاحب نظران در این قسمت ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و دانشگاه ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: در جامعه امروزی هم به حوزه های علمیه و هم به دانشگاه ها نیاز مبرم داریم تا بتوانیم به رشد، بالندگی و تعالی دست یابیم که البته بایستی در کنار آنها نیز آسیب شناسی نیز صورت بگیرد.

فرماندار اهر در ادامه ضمن انتقاد از دانشگاه ها و مراکز علمی که در هفته پژوهش، برنامه ای برگزار نکردند، گفت: بحث پژوهش در جامعه مظلوم واقع شده است که نمود عینی مظلومیت این است که امسال در مراکز علمی و دانشگاهی به آن توجه نشد و برنامه های متنوع و گوناگون در مراکز برگزار نشد.

محمودی افزود: زیربنا و زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور پژوهش است که اگر بخواهیم به این اهداف برسیم، بایستی بحث های پژوهشی به خصوص خلاقیت و نوآوری در اولویت قرار بگیرد و به آن اهمیت دهیم.

وی در پایان با اعلام اینکه در دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس شهرستان اهر ظرفیت فوق العاده ای برای بخش پژوهش وجود دارد، گفت: تعداد متعدد کتاب هایی در زمینه های دینی، علمی، صنعتی و فرهنگی تألیف شده، نشان دهنده ظرفیت بالای شهرستان در بحث پژوهش و نوآوری است که باید از پژوهشگران تجلیل شود.