به گزارش خبرنگار اهرامروز، سعید عبدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر سخت‌ترین روزهای دوران کرونایی را تجربه می‌کند، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی برخی از بخش‌های بیمارستانی به دلیل خدمات‌دهی به بیماران کرونایی؛ بیمارستان باقرالعلوم اهر از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز در حدود ۲۰ میلیارد تومان متضرر شده است.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر اینکه مردم نوع‌دوست و خیرین در زمان بحران کرونا برای رفع کمبودها به یاری بیمارستان اهر شتافتند، افزود: خیرین در طول یک‌سال گذشته نزدیک به ۲۴۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان باقرالعلوم اهر اهداء کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر بعد از بیمارستان امام رضا (ع) تبریز؛ دومین بیمارستان استان از نظر بار مراجعات بیماران کرونایی است، به طوری که تنها در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان اهر بستری و تحت مداوا قرار گرفته‌اند و حدود ۹۴ درصد از بیماران تحت مداوا در بیمارستان باقرالعلوم اهر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

عبدی از جان‌باختن ۳۲۰ بیمار کرونایی طی سال گذشته در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، گفت: این فوتی‌ها شامل افرادی که تست کرونای آنها مثبت قطعی و یا مشکوک بوده می‌شود و در این آمار فوتی‌هایی از شهرستان‌های همجوار نیز وجود دارد.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر همچنین از خدمات‌رسانی به ۵۸ هزار و ۹۵۸ نفر مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان اهر در طول سال گذشته خبر داد و یادآور شد: با توجه به محدودیت در کادر پرستاری بیمارستان باقرالعلوم اهر و افزایش بی‌سابقه‌ی بار مراجعات به اورژانس و بخش‌های بیمارستانی؛ هر پرستار بخش اورژانس بیمارستان اهر در طول سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۷ بیمار خدمات‌رسانی کرده که خارج از حد انتظار بود.

وی بابیان اینکه در طول سال گذشته ۱۱ هزار و ۷ نفر در بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری و تحت درمان قرار گرفته بودند، ابراز داشت: در ارزیابی داده‌های آماری از لحاظ بستری بیماران و علی‌رغم افزایش بار مراجعات؛ ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر اشتغال شده بودند.

عبدی از ارتقای سطح بیمارستان باقرالعلوم اهر از سطح دو به سطح در اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی خبر داد، بیان کرد: در بازدیدهای اعتباربخشی وزارت بهداشت؛ سطح بیمارستان اهر را به سطح دو تنزل داده بودند که پس از اعتراض به نتیجه بازدیدها و تجدیدنظر مجدد، بیمارستان باقرالعلوم اهر به سطح ۱ ارتقاء یافت.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر با تاکید بر اینکه ۴ هزار و ۲۰۹ نفر از بخش‌های مختلف کلینیک تخصصی بیمارستان باقرالعلوم اهر خدمات درمانی دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ۵۲ پزشک متخصص در ۱۷ رشته تخصصی در کلینیک تخصصی و بیمارستان باقرالعلوم اهر مشغول به فعالیت و ارائه خدمات درمانی هستند.

خبر از: علی دایلاری اصل