به گزارش خبرنگار اهرامروز، شعبانعلی رمضانیان عصر امروز در نشست بصیرتی کانون بسیج فرهنگیان منطقه ارسباران که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان اهر برگزار شد، اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها می‌خواهند برخی مسائل و موضوعاتی را به‌عنوان واقعیت به مردم جهان و به‌صورت ویژه برای مردم ایران القا کنند و هدف آن‌ها القای دروغ و جریان سازی است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما نیز بخواهیم واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم و آن‌ها بتوانند به واقعیت درستی برسند، گروه‌های استعماری تلاش می‌کنند مردمان را بی‌حساب بترسانند افزود: از طرفی نیز سعی دارند تا مردمان مختلف و ملت‌های مختلف به‌ویژه ملت ایران دست از آرمان‌ها و اهداف خود دست‌بردارند و نهایتاً مسائلی که موضوعیت خاصی ندارد را بزرگ‌نمایی کرده و مسائلی که مهم است را کتمان می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: متأسفانه گروه‌های استکباری و رسانه‌های ضدانقلاب بابیان موضوعات ساده برای ایجاد رعب و وحشت و ترس در بین مردم، ملت ایران را از اهداف نظام، انقلاب اسلامی و آرمان‌ها دور کنند، یکی از وارونه نشان دادن‌ها و اقدامات شیطنت‌آمیز، تهدیدآمیز نشان دادن جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تهدید اصلی جامعه اسلامی است.

رمضانیان بابیان اینکه رسانه‌های معاند سعی دارند القا کنند که ملت ایران خطر، تهدید و آنچه که هست و نیستِ شما را به چالش می‌کشاند، خطر جنگ و حمله نظامی است، گفت: پرت کردن حواس مردم ایران با موضوعات غیرواقعی خطر جنگ و حمله نظامی قصد دارند تا مردم را از مسائل اصلی دور نگه‌دارند تا ریشه در نظام بدوانند تا در آینده به ریشه‌های نظام و انقلاب اسلامی آسیب وارد کند.

وی با تأکید بر اینکه خطر جنگ و تهدیدهای نظامی این روزها از رسانه‌های خارجی در داخل و خارج کشور به گوش می‌رسد، تصریح کرد: واقعیت این است خطر جنگ و تهدیدهای نظامی مسئله اصلی کشور نیست بلکه خطر اصلی که امروزه کشور را تهدید می‌کند تهدید اقتصاد جامعه است و آنچه که امروز کشور را به چالش کشیده و مردم را می‌رنجاند مسائل اقتصادی، معیشت و اشتغال جوانان است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور تأکید کرد: تا به امروز ملت ایران در طول ۳۹ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تمامی مسائل و مشکلات به‌خوبی برآمده‌اند و تاکنون مردم در هیچ میدانی کم نگذاشته‌اند، اگر مردم متوجه تهدیدات و خطر مسائل اقتصادی شوند حتماً این عرصه و میدان را از دشمن خواهند گرفت در حالی که دشمنان از خارج و دست‌های پشت پرده از داخل کشور می‌خواهند تا مردم از واقعیت‌ها آگاهی نداشته باشند.

رمضانیان با اشاره به اینکه با وجود تلاش دشمنان برای از پای درآوردن ملت ایران در عرصه‌های مختلف، مسائل اقتصادی اولویت نخست کشور محسوب می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های پیاپی شعار سال را اقتصاد مقاومتی انتخاب می‌کنند و امسال نیز شعار را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قراردادند و تأکید کرده‌اند که کشور بایستی در این زمینه اقدامی عملی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری همچنین تأکید دارند تا مردم از واقعیت‌ها آگاهی داشته باشند ولی متأسفانه دشمنان سعی می‌کنند تا ملت ایران از واقعیت‌ها و آنچه هست و نیست فاصله بگیرند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور بابیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم نیازمند عزم جهادی و برنامه‌ریزی دقیق است، تأکید کرد: جامعه‌ای نتواند از داخل اقتصاد مقاوم نداشته باشد نمی‌تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند در حالی که دشمنان با استفاده از تحریم‌های ظالمانه سعی می‌کند تا مردم را از اهداف نظام و انقلاب گمراه کند.

رمضانیان با تأکید بر اینکه نبود اراده برای جنگ و مقابله، دشمن را برای جنگ تحریک می‌کند، اضافه کرد: اگر نتوانیم مردم را راضی نگه‌داریم و پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی آسیب دید، همین ضعف‌ها کشور را به سمت و سوی جنگ و تهدیدهای نظامی پیش می‌برد و وقتی‌که اتحاد و انسجام، وحدت و یگانگی مردم از بین رفت و تشتت و چندپارگی در بین ملت ایجاد شود آن موقع کشور به سمت جنگ می‌رود.

وی افزود: جنگ حاصل دیده شدن نقطه‌ضعف در کشور بوده و وقتی مهاجم نسبت به جنگ اقدام می‌کند که نشانه‌های پیروزی را دیده باشد و وقتی‌که دشمن در جنگ احساس شکست کند هیچ‌گاه تن به جنگ نمی‌دهد و به لطف پروردگار متعال عناصر قدرت و امنیتی و دفاعی کشور لحظه به لحظه توان دشمنان را رصد می‌کند، به‌طوری که خود دشمن از قدرت دفاعی ایران آگاهی دارد و هیچ‌وقت نمی‌تواند از گزینه‌های نظامی استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه دشمن تا به امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌علاوه بر مسائل اقتصادی خطری را برای کشور ایجاد نکرده و نمی‌تواند خطری هم ایجاد کند، خاطرنشان کرد: خطری که از نظر اقتصادی متوجه کشور است اگر به دستی مدیریت کرده و اقتصاد مقاومتی را تحقق دهیم خطری از این بابت متوجه کشورمان نمی‌شود.

رمضانیان ادامه داد: مشکلی که اقتصاد کشور دارد و از گذشته تا به الآن وجود دارد متأسفانه باید گفت که الگوی اقتصادی الگوی برآمده از متن جامعه و متن فرهنگ و از متن اعتقادات و باورهای خودمان نیست، نوع نگاه در جامعه اسلامی به اقتصاد نگاه ابزاری است، اقتصاد مدنظر جامعه اسلامی اقتصادی است که بتواند رونق، حمایت و پشتیبانی به عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارزش‌های دینی و الهی ببخشد.

انتهای پیام /